Valoarea de piață a companiei finlandeze Rovio Entertainment, producătorul jocului pentru mobil devenit franciză “Angry Birds”, a scăzut aproape la jumătate joi, după ce compania a avertizat că vânzările și profitul din acest an vor fi mai mici comparativ cu estimările inițiale.
Rovio a raportat vânzări de 73,9 milioane de euro în ultimul trimestru din 2017, în creștere cu 17% față de perioada similară din 2016, însă sub rezultatul de 79,1 milioane de euro estimat de analiști. Compania a dat vina pe cheltuielile mai mari cu promovarea și alte investiții menite să atragă utilizatorii pentru creșterea sub așteptări, potrivit MarketWatch și Reuters.
Pentru anul în curs, Rovio preconizează vânzări între 260 și 300 milioane de euro, comparativ cu o afaceri de 297 milioane de euro la nivelul anului trecut și o marjă a profitului operațional de 9-11%, față de 10,6% în 2017.
CITEȘTE ȘI La BVB, investitorii au deschisă calea spre creștere. Deocamdată se tem să intre decisiv la cumpărare“Intervalul nu e nici pe departe cel pe care l-au indicat anterior”, potrivit unui manager de fond cu expunere pe titlurile Rovio.
Acțiunile producătorului Angry Birds au pierdut joi circa 48% din prețul de 9,95 euro pe unitate la care au închis miercuri, până la 5,19 euro pe unitate, iar capitalizarea companiei a scăzut de la aproape 787 milioane euro la sub 411 milioane euro.
Comparativ cu prețul de listare din septembrie, de 11,50 euro pe acțiune, titlurile Rovio s-au depreciat cu 66,50%.