Digi Communications (DIGI) a realizat în primele 3 trimestre venituri totale de 1,16 miliarde euro, cu 19,6% mai mari decât cele de 932,8 milioane euro din perioada similară a anului trecut.
Afacerile pe România ale companiei care deține operatorul RCS&RDS au urcat cu 12,3%, la 739,0 milioane euro, de la 657,9 milioane euro, iar veniturile din Spania au avut o dinamică încă și mai bună, de 38,6%, la 356,7 milioane euro, de la 257,3 milioane euro.
Business-ul de servicii fixe a crescut cu 16,7%, la 532,7 milioane euro, de la 456,3 milioane euro în primele 9 luni din 2021, iar afacerile pe segmentul de servicii mobile s-au majorat cu 15,3%, la 450,7 milioane euro, de la 391,0 milioane euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același interval de raportare, cheltuielile operaționale totale au avansat cu 25,4%, la 997,8 milioane euro, de la 795,3 milioane euro. Astfel, compania a obținut un rezultat al perioadei din activități continue de 51,8 milioane euro, cu 27,9% mai mic decât cel de 71,9 milioane euro din primele 9 luni ale anului trecut. Pe de altă parte, câștigul de 385,5 milioane euro adus de vânzarea operațiunilor din Ungaria a ridicat profitul net la 389,3 milioane euro.
Rezultatele comerciale solide au fost determinate de creșterea constantă a bazei de utilizatori, care a ajuns la 20.1 milioane de RGU, adăugând 2.7 milioane de unități la sfârșitul celui de-al treilea trimestru.
În România, DIGI a depășit 15.1 milioane de RGU, atât în serviciile mobile, cât și în cele fixe, cu o creștere de 9,8% față de anul precedent, și și-a menținut poziția de lider pe segmentul de portabilitate, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă crescând cu 17%, de la an la an și ajungând la un total de 4,7 milioane.
Numărul utilizatorilor de servicii fixe s-a majorat în trimestrul al treilea, grație extinderii bazei de clienți de televiziune cu plată, cărora li s-au adăugat 0.3 milioane de utilizatori, și a creșterii segmentului de servicii de bandă largă, cu 11%, până la un total de 4.1 milioane.
Operațiunile din Spania au înregistrat o nouă performanță trimestrială puternică, cu o creștere de 35% a veniturilor, ajungând la 128 de milioane de euro. Rezultatele pozitive au fost determinate de majorarea cu 29% a numărului de utilizatori de telefonie mobilă și de creșterea cu 90% a serviciilor în bandă largă.
Astfel, utilizatorii de servicii mobile au depășit 3,6 milioane, în timp ce segmentul de bandă largă a atins 746 de mii de RGU.
Filiala din Italia a obținut rezultate notabile, ca urmare a majorării numărului de utilizatori de telefonie mobilă, acesta ridicându-se la 359 de mii. Valoarea vânzărilor a depășit 7,1 milioane de euro, în creștere cu 15%, de la an la an.
„Suntem încântați că am încheiat acest trimestru cu o creștere accelerată a numărului de servicii și cu rezultate solide pe cele mai mari piețe ale noastre, România și Spania. Deși evoluțiile recente ale economiei ne-au afectat, alături de întreaga comunitate, realizările noastre reflectă poziția solidă pe care ne-am consolidat-o, de-a lungul anilor, prin investiții continue în infrastructură și tehnologie de ultimă generație. Ne menținem angajamentul de a ne extinde și de a îmbunătăți oferta de servicii pe piețele noastre existente, precum și dincolo de acestea”, spune Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications.
La data de 30 iunie, activele totale ale erau de 2,7 miliarde lei, cu 7,2% mai mari decât cele de 2,5 miliarde euro de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au fost tăiate cu 8,7%, la 2,1 miliarde euro, de la 2,3 miliarde euro.
Digi Communications, înregistrată în jurisdicție olandeză, s-a listat la Bursa de Valori București în primăvara anului 2017 și la ultimul preț de închidere de 31,7 lei/acțiune are o capitalizare bursieră de 3,2 miliarde lei (647,0 milioane euro).