Digi Communications (DIGI), compania care concentrează activitățile operatorului telecom RCS&RDS, a realizat în primul trimestru al acestui an venituri totale de 313,2 milioane de euro, în creștere cu 11,4% față de intervalul 1 ianuarie - 31 martie 2019, când s-au situat la 281,2 milioane de euro. Compania a raport un rezultat negativ de 56 milioane de euro, în urcare cu 218,2% față de perioada similară a anului trecut.
În perioada analizată, cheltuielile din exploatare ale Digi s-au majorat cu 5,3%, la 277,9 milioane de euro, de la 263,8 milioane de euro în primul trimestru din 2019.
"Grupul Digi Communications a înregistrat la 31 martie 2020 venituri în creștere cu 11%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane euro la 313,2 milioane euro) și creșterea RGU cu 9 %, la 16,5 milioane. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 114,7 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creștere cu 26,4 % față de aceeași perioadă a anului 2019. Grupul Digi a înregistrat performanțe generale importante în primul trimestru al anului 2020. Având în vedere contextul general de sănătate publică de la jumătatea lunii martie, compania s-a concentrat asupra răspunsului la pandemia COVID-19 și asupra măsurilor de restricție luate de autoritățile din toate teritoriile (în România din 23 martie 2020, în Ungaria începând cu 11 martie, în Spania din 15 martie și în Italia din 12 martie)", se arată într-un comunicat al grupului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile din România pentru primul trimestru au fost de 192,4 milioane de euro, prin comparație cu 180,5 milioane de euro în urmă cu 12 luni, creșterea fiind de 6,6%.
Avansul veniturilor din România a fost determinat de creșterea numărului de RGU pentru servicii de televiziune prin cablu și internet și date fixe, cât și de creștere ARPU pentru servicii de telecomunicații mobile.
Prețurile pentru serviciile de telecomunicatii au crescut începând cu martie 2019.
Numărul de RGU din serviciile de televiziune prin cablu a crescut cu 9,5%, la 3,713 milioane, iar numărul RGU de clienți rezidențiali abonați la serviciile de internet și date fixe a urcat cu 10,7%, 2.687 milioane.
"Creșterea a fost atât organică, datorată în principal investițiilor în extinderea rețelelei fixe de fibră optică și pachetelor de internet și date fixe, cât și prin achiziții minore. Numărul de RGU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut cu 2,1%, la de 3,476 milioane. Creșterea abonaților la serviciile de telefonie mobilă este parțial compensată de scăderea stick-urilor de internet mobil. ARPU din serviciile de telecomunicații mobile a crescut la o medie de 4,7 euro/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2020, comparativ cu 4,6 euro/luna în martie 2019, în principal ca urmare a creșterii traficului de servicii de voce, internet si date generat de clienți, compensat parțial de scăderea tarifului de interconectare începând cu 1 ianuarie 2020, cât și din mixul de abonamente", se afirmă în raportul trimestrial al grupului Digi.
CITEȘTE ȘI Zentiva România, afaceri și profit în creștere la T1Creșterea serviciilor de telecomunicații mobile, televiziune prin cablu, internet fix și date au fost parțial compensate printr-o scădere a veniurilor generate de serviciile DTH și liniile de telefonie fixă, ca urmare a scăderii RGU în ambele linii de activitate.
Numărul de RGU DTH a scăzut cu 3,1%, la 500.000, pe fondul încetării contractelor pentru un număr de abonați DTH, care fie s-au mutat la concurenți sau au migrat de la serviciile de DTH la serviciile Digi de televiziune prin cablu.
Numărul RGU de clienți rezidențiali abonați la serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 8,9%, la 943.000, ca urmare a tendinței generale de a migra de la telefonía fixă la serviciile de telecomunicații mobile.
"În contextul pandemiei, în România, în perioada restricțiilor de circulație s-a constatat o creștere a utilizarii serviciilor de date fixe și televiziune prin cablu în rândul clienților rezidențiali. Nevoia de a fi conectați și a extinderii modului de lucru de acasă au contribuit la o menținere a utilizării pe segmentul serviciilor fixe. Aceasta s-a reflectat și într-o creștere a traficului de date în orele de vârf cu circa 20-30%", se mai spune în raportul trimestrial.
Digi este prezentă cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia.
La data de 31 martie, activele totale ale companiei se ridicau la 1,984 miliarde euro, de la 1,923 miliarde de euro la finele anului 2019.
Digi rămâne o companie puternic îndatorată, indicator care se situa la 1,88 miliarde de euro la 31 martie, comparativ cu 1,75 miliarde de euro la 31 decembrie 2019.
Titlurile Digi Communications sunt listate la Bursa de Valori București.
Capitalizarea companiei se ridică la 3,36 miliarde de lei la un preț mediu de 33 lei/titlu.