Cu ofertă ignorată de acționarul majoritar de la un investitor strategic american, Oil Terminal oferă un dividend cu randament infim. Investitorii trebuie să se asigure că au plasamente depășind 600-1.000 de lei pentru a acoperi comisionul de încasare 5-10 lei perceput de brokeri și Depozitarul Central.
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor de la Oil Terminal (OIL) a aprobat astăzi repartizarea sub formă de dividende a sumei de 1,14 milioane lei, reprezentând 50% din profitul net obținut anul trecut. Valoarea dividendului brut cu dată a plății 4 iunie s-ar ridica la 0,00195233 lei/acțiune, și, raportată la prețul de închidere de ieri de 0,2100 lei/acțiune, aceasta conferă investitorilor un randament net de numai 0,88%.
Problema nu este numai aceasta, ci și aceea a pachetului minim deținut. Un investitor trebuie să dețină cel puțin 3.000 de acțiuni pentru a acoperi costul comisionului perceput pentru încasarea dividendului și care la cei mai mulți brokeri se situează la 5 lei, incluzând taxa percepută de Depozitarul Central. În unele cazuri, precum la BT Capital Partners, divizia de brokeraj a Grupului Banca Transilvania, comisionul este chiar de 10 lei.
CITEȘTE ȘI EȘEC. Adio BRUA 2? Transgaz și omologul său maghiar au raportat cerere insuficientă. Eșecul final - cel mai probabil din cauza blocajului economiei globale determinat de măsurile restrictiveAnul trecut problema a fost similară, dar încă și mai scandaloasă pentru că numărul de zerouri după virgulă era într-atât de mare încât mai degrabă ar fi fost justificată o reportare a rezultatului și repartizarea câștigului la capitolul „alte rezerve”.
Dividendul este și acum redus, încât abia cel mai mare acționar, statul român prin Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, cu o deținere de 59,62% din titluri, ar urma să încaseze aproape 680.000 de lei, nesemnificativ raportat la veniturile și cheltuielile bugetare ale țării.
În vara anului trecut, acțiunile companiei au explodat cu peste 100% în contextul în care un fond de private equity, Amerocap, apropiat de interesele fostului secretar al Energiei Spencer Abraham, a prezentat intenția pentru o ofertă de preluare a controlului terminalului petrolier din portul Constanța prin GPS Group, firmă specializată în operațiuni de acest tip. La sfârșitul anului trecut, americanii denunțau într-un mesaj către piață transmis prin intermediul Profit.ro absența unui răspuns serios din partea statului român, însă nu au retras oferta din piață, ceea ce a menținut sus cotația.