Profitul brut al ING România a crescut cu 44% anul trecut, la 565 milioane de lei, în condițiile în care venitul a urcat cu 299 milioane de lei, la 1,3 miliarde de lei. Profitul net a fost de 474 milioane de lei, în creștere cu 42%.
Banca a crescut creditarea cu 3,1 miliarde de lei în 2016, respectiv 22%, la 17,6 miliarde de lei, avans care a ridicat cota de piață a băncii la 7,7%, de la 6,3% în 2015. Contribuția principală a avut-o creditarea în lei, care a ajuns la 11,7 miliarde lei, mai mult cu 37% decât în anul anterior.
Pe segmentul persoanelor fizice, creditarea a crescut cu 36%, la 9,1 miliarde de lei, iar la IMM-uri avansul a fost de 50%.
Și volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde de lei la finele lui 2016, cu 20% peste cele din anul anterior. Cota de piață a băncii pe acest segment a avansat de la 6,9% la 7,7%,
Anul trecut, costurile au crescut cu 16%, la 665 milioane de lei, înfluențate de creșterea investițiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicații, costurile de cu noi angajați, de cele de reglementare, dar și de costurile de risc. Cele din urmă s-au majorat de la 55 milioane de lei la 92 milioane de lei, însă în condițiile în care rata creditelor neperformante s-a diminuat substanțial, de la 4,3% în 2015, la 3,6% anul trecut, nivel mult sub media pieței bancare autohtone.
Impact marginal după legea privind darea în plată
Banca a fost afectată doar marginal de legea privind darea în plată, afirmă Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania, neavând înregistrate decât câteva zeci de cazuri concrete. De altfel, la încputul anului, ING a redus la 15%, de la 25%, avansul la creditele ipotecare standard. "Legea, care s-a dovedit a avea probleme de constituționalitate, a creat multă incertitudine anul trecut, deși acum nu avem nicio problemă în portofoliu. Impactul pentru noi a fost doar marginal, a fost mai mult un exercițiu intelectual pentru avocați, dar este periculos că astfel de legi pot să apară", spune Szczurek
Raportul cost venituri s-a îmbunătățit, însă, scăzând la 50%, o îmbunătățire marcând și rentabilitatea capitalului (ROE), cu 4 puncte procentuale, de la 20% în 2015 la 24%.
Banca a atins anul trecuit pragul de 1 milion de clienți individuali activi, aceasta fiind considerată principala realizare pe 2016 de către Michal Szczure. Potrivit afirmațiilor sale, pentru dezvoltare viitoare nu sunt avute în vedere achiziții, banca continuând să mizeze pe creștere organică.
Pe parcursul anului trecut, au fost atrași 270.000 de noi clienți, cu 21% mai mulți decât în anul precedent, iar peste 69.000 de clienți au folosit ING ca bancă principală, în creștere cu 25%. Un alt prag - 10.000 - a fost depășit și la numărul de clienți IMM, mai mulți cu 23% decât în 2015.
Miză pe digital
Domeniul digital este cel în care banca investește pentru a-și susține dezvoltarea viitoare. "Clienții ne contactează tot mai mult pe canalele digitale. Numărul de contacte pe mobil a crescut cu 147%, la 21,3 milioane anul trecut, depășindu-le pentru prima dată pe cele pe desktop, care și ele au crescut, cu 6%, la 21,1 milioane", spune Szczurek.
În urcare, cu 45%, s-a situat și numărul de tranzacții cu carduri ING la comercianți, ajuns anul trecut la 69 milioane, cel mai mare avans, de 400% fiind înrgistrat de plățile contactless (28 milioane)