A doua bancă din România după valoarea activelor, BRD, are doar 2% din cota de piață a cardurilor de credit, ceea ce este puțin pentru o bancă din top cinci, și are nevoie de un produs care s-o diferențieze de competiție, a declarat, marți, Gheorghe Marinel, director general adjunct pe zona de retail a BRD, citat de News.ro.
Declarațiile au fost făcute cu ocazia lansării unui card de credit pentru plata în rate fără dobândă. Cardul oferă clienților planuri de până la 18 rate cu dobândă zero, care permit plata online sau în magazin, oriunde în lume, în rețeaua de magazine partenere BRD sau Mastercard.
”Cardul de credit are cea mai mare dinamică din produsele dedicate clientelei retail. BRD are 2% din aceasta piață, un procent prea mic pentru o bancă din top cinci. Scopul nostru a fost sa oferim un produs diferit de al competiției”, a declarat Gheorghe Marinel.
Reprezentantul băncii a estimat la un an perioada de recuperare a investiției pentru acest produs.
Potrivit acestuia, BRD intenționează să ajungă, în trei-patru ani, la o cotă de piață de cel puțin 13,5% pe zona cardurilor de credit, cu ajutorul produsului lansat marți.
Acest produse nu este însă unul pentru clienții care au nevoie de bani, a spus, în cadrul aceluiași eveniment, Gabriela Simion, director executiv în cadrul BRD.
”Nu este un produs pentru clienții care au nevoie de bani. E un produs de lifestyle, destinat celor care vor să-și îmbunătățească stilul de viață și să facă economii atunci când fac cumpărături”, a precizat Simion.
Cardul oferă opțiunea ”cash în rate”, cu posibilitatea de a transfera o parte din limita de credit în orice cont curent și rambursarea în maximum 36 de rate egale, cu dobândă ROBOR la trei luni plus 23%. Clienții care vor să ia cardul standard trebuie să aibă un venit minim lunar net de 500 lei, iar acest produs le oferă o limit maximă de 25.000 lei. Pentru cardul Gold, clienții trebuie să aibă un venit minim lunar de 2.000 lei și au acces la o sumă maximă de 60.000 lei.
Grupul BRD-Groupe Société Générale a realizat în primele nouă luni ale acestui an un profit net de 606,05 milioane lei (circa 135,5 milioane euro), în creștere cu 67,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care banca a redus costurile și creditele neperformante.
La nivel de bancă, BRD a obținut un profit net de 586 milioane lei în primele nouă luni din 2016, în creștere cu 67,3% față de aceeași perioadă din 2015.