EduFin Fest în 30 de județe, de Ziua Educației Financiare. 71% dintre români cumpără lucruri ieftine, dar de care nu au nevoie, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile

EduFin Fest în 30 de județe, de Ziua Educației Financiare. 71% dintre români cumpără lucruri ieftine, dar de care nu au nevoie, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile
scris 11 apr 2022

11 aprilie a devenit de anul acesta Ziua Educației Financiare, după aprobarea în Parlament. În peste 30 de județe, circa 2.500 de elevi au participat la 100 de traininguri de educație financiară, într-o singură zi, în cadrul seriei de evenimente #EduFin Fest.

Lansate, prin Școala de Bani, de BCR și de Asociația Școala de Valori, seria de evenimente a permis tinerilor să obțină cunoștințe despre bani, educație financiară și antreprenorială de la angajați BCR, antreprenori, angajați BCR personalități locale.

Urmărește-ne și pe Google News

“EduFin Fest este mai mult decât un eveniment de marcare a unei zile. E un festival al cunoașterii, al educației, prin care am vrea să oferim dezvoltarea unui set de abilități de viață de care generațiile viitoare de tineri și antreprenori, deopotrivă, au atât de mare nevoie. Pentru că doar cu ajutorul educației vom putea aspira la un viitor mai inteligent financiar, fie că vorbim doar de relația noastră cu banii în viața personală, fie că discutăm despre cultivarea spiritului antreprenorial”, a declarat Sergiu Manea, CEO BCR.

Marcată pentru prima oară în România în acest an, Ziua Educației Financiare își propune să contribuie la transformarea relației românilor cu banii.

Banca Mondială a revizuit în scădere estimarea privind creșterea economiei României în 2022, cu 2,4 puncte procentuale, la 1,9%. Riscurile legate de războiul din Ucraina și evoluția variantelor de Covid-19 sunt ridicate CITEȘTE ȘI Banca Mondială a revizuit în scădere estimarea privind creșterea economiei României în 2022, cu 2,4 puncte procentuale, la 1,9%. Riscurile legate de războiul din Ucraina și evoluția variantelor de Covid-19 sunt ridicate

Un studiu realizat de către Unlock Market Research la cererea BCR în 2021 arată faptul că nevoia de educație financiară este una presantă în România. 55% dintre români au un nivel scăzut de maturitate financiară și doar 1 din 4 aplică reguli de educație financiară în viața de zi cu zi. Mai mult, 58% dintre români spun că regretă nivelul lor scazut de interes față de propria educație financiară. Cele mai mari regrete financiare sunt legate de faptul că 71% dintre respondenți cumpără lucruri de care nu au nevoie, doar pentru că sunt ieftine, 65% cumpără lucruri din impuls, fără a face calcule înainte, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile sau le prioritizează greșit. Atunci când au de luat decizii financiare importante, 1 din 2 români se bazează pe familie și prieteni, 1 din 5 preferă să ia astfel de decizii fără a se consulta cu cei din jur și doar aproximativ 12% se consultă cu banca sau un specialist financiar.

La Școala de Bani, cel mai longeviv program de educație financiară din România, participă peste 500.000 de adulți, tineri și copii. Prin programul FLiP, Școala de Bani pe roți, peste 75.000 de copii au beneficiat de inițiere în cunoștințe de educație financiar, dintre care 23.000 doar în 2021. Angajații din 700 de companii din România au participat la cursurile susținute de cei peste 1.500 de profesori ai Școlii de Bani.

“Între gradul de bunăstare financiară și nivelul educației financiare există o corelație directă puternică, astfel încât alegerile financiare pe care românii le fac zi de zi impactează, fără doar și poate, prosperitatea lor și a întregii societăți. O persoană educată financiar este mult mai concentrată pe a-și construi viitorul, un viitor sustenabil, cu beneficii atât pentru sine, cât și pentru cei din jur, astfel încât întreaga societate să se bucure de mai multă prosperitate și o dezvoltare accelerată”, spune Nicoleta Deliu, director de comunicare BCR.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
efu fin fest
11 aprilie
educatie financiara