Francezii de la BRD Societe Generale au făcut un profit net de 270 de milioane de lei în primele șase luni ale anului, față de 128 de milioane în primul semestru al anului trecut, pe fondul scăderii costului cu riscul și a cheltuielilor operaționale.
Venitul bancar este în scădere față de anul trecut din cauza dobânzilor scăzute (-5,0% față de semestrul I 2014), dar în urcare cu 2,4% față de trimestrul anterior datorită cresterii marjei nete de dobândă și a veniturilor din comisioane, potrvit unui comunicat al băncii.
Rata creditelor neperformante se află pe un trend descrescător (18,8% la 30 iunie 2015 de la 23,4% la 30 iunie 2014 la nivelul Băncii) ca urmare a operațiunilor de ștergere și de vânzare de creanțe depreciate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Banca a îmbunătățit rata de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane IFRS (72,9% la 30 iunie 2015 față de 71,2% la 30 iunie 2014 la nivelul Băncii). Indicatorul de solvabilitate este ridicat: 16,3% la 30 iunie 2015 față de 16,6% la 30 iunie 2014 (la nivelul Băncii).
BRD a acordat cu 16% mai multe credite noi în primul semestru, creșterea venind în special din împrumuturile pentru locuințe, care au crescut cu 800 de milioane de lei. Peste trei sferturi din creștere a venit din programul cu garanții guvernamentale Prima casă.
Creditele nete acordate persoanelor fizice au ajuns la 17 miliarde de lei, în urcare cu 2,6% față de semestrul I 2014 și cu 2,4% față de 31 decembrie 2014. Volumul creditelor noi acordate persoanelor fizice a fost de 2,4 miliarde RON în primele șase luni din 2015, în creștere cu 18% față de perioada similară a anului trecut.
Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD a ajuns la nivelul de 27 de miliarde de lei, în scădere cu 2,5% față de aceeași perioadă a anului trecut pe fondul scăderii portofoliului de credite pentru IMM, însă a înregistrat un avans de 1,1% față de 31 decembrie 2014.
Soldul creditelor nete acordate categoriei de mari clienți corporativi a înregistrat o creștere de 6,6% față de 31 decembrie 2014, și de 2,8% față de 30 iunie 2014.
Depozitele Grupului BRD au crescut cu 9,5% față de 30 iunie 2014 și cu 4,9% față de 31 decembrie 2014, ajungând la 37,7 de miliarde de lei. Depozitele populației au înregistrat un avans peste cel al pieței, beneficiind în special de creșterea susținută a conturilor curente (+23,6% an/an).
Venitul net bancar a înregistrat o scădere de 5% față de semestrul I 2014, ajungând la 1,2 miliarde de lei, marja netă scăzând prin efectul nefavorabil de rată de dobândă. Anularea sau reducerea unor comisioane pe segmentul retail precum și veniturile mai mici din angajamentele extrabilanțiere ale Băncii s-au tradus printr-un declin de 3,4% al veniturilor din comisioane. Au crescut veniturile din servicii de bancă la distanță (internet și telefon mobil), servicii de custodie și depozitare, administrarea activelor, credite sindicalizate și operațiuni cu numerar.
Cheltuielile operaționale s-au diminuat cu 1,3% la 633 de milioane de lei față de perioada similară a anului trecut. Au fost înregistrate în Indicatorul cost/venit a fost de 51,6%.
BRD a continuat să își imbunătățească profilul de risc. A redus rata creditelor neperformante (NPL) de la 23,4% la 30 iunie 2014 la 18,8% la 30 iunie 2015, la nivelul Băncii, ca urmare a operațiunilor de ștergere și de vânzare de creanțe neperformante. În acelasi timp, s-a mărit gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane IFRS de la 71,2% la 30 iunie 2014 la 72,9% la 30 iunie 2015. Costul net al riscului a scăzut cu 46,2% la nivelul Grupului, față de perioada similară a anului trecut, înregistrându-se evoluții favorabile pe ambele segmente (persoane fizice și companii).
Indicatorul de solvabilitate al BRD, de 16,3% la nivel individual (conform Basel III) la 30 iunie 2015, este mult peste cerințele de reglementare, fiind comparabil cu nivelul de 16,6% înregistrat la 30 iunie 2014.
Despre BRD
BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. BRD - Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienți și operează o rețea de 845 de unități. BRD are în circulație 2,2 milioane de carduri emise și o rețea de acceptare de peste 26 000 POS-uri și 1 500 ATM-uri. Cu operațiuni de factoring de 960 milioane de euro în 2014, BRD este liderul pieței de factoring din România. Activele totale ale Băncii erau, la sfârșitul lunii iunie 2015, de 47,1 de miliarde de lei.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148 000 de angajați în 76 de țări și 32 de milioane de clienți în întreaga lume.