Asirom, membră a corporației austriece Vienna Insurance Group, a revenit puternic în piață, în 2015, după ce timp de trei ani a preferat să adopte o strategie prudentă, mai ales în privința vânzărilor de RCA. Noul director al Asirom este un slovac care s-a remarcat și în trecut ca vânzător agresiv pe piața asigurărilor auto. O creștere semnificativă în cel de-al treilea trimestru al anului a avut și Euroins, aflată sub un plan de redresare financiară.
Revenirea Asirom pe piața RCA s-a produs mai ales pe fondului golului lăsat de falimentul Astra, unul dintre cei mai mari jucători din domeniu, arată specialiștii contactați de Profit.ro. Datele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) arată că, după primele nouă luni din 2015, Euroins ocupa poziția a patra în topul asigurătorilor din România, cu prime brute subscrise în valoare de 526,6 milioane de lei, cu 180 de milioane de lei mai mult decât în perioada similară a anului trecut. La rândul său, Asirom a înregistrat o creștere anualizată importantă, de la 425 de milioane de lei, la 463 se milioane de lei, în ciuda faptului că primele subscrise pe asigurări de viață au consemnat o scădere.
“Aproape tot ce vinde Asirom în ultimele luni vine din RCA. La mine, sunt cel puțin două zile pe săptămână în care Asirom vinde masiv RCA. Și nu mă refer doar la camioane, acolo unde domină clar piața. S-au poziționat foarte bine și, alături de Euroins și Carpatica, au preluat poziția Astra Asigurări. Asirom este expusă și pe zone mai riscante de clienți, pentru că a ales să nu segmenteze portofoliul”, a explicat, pentru Profit.ro, Viorel Vasile, proprietarul Safety Broker, cel mai mare intermediar din România.
Vânzări mai agresive
O analiză Profit.ro, realizată pe baza prețurilor practicate de mai mulți brokeri de asigurare, arată că Asirom are cel mai mic preț în cazul șoferilor cu vârsta sub 25 de ani, categorie considerată ca având cel mai mare nivel de risc.
Concret, Asirom vinde polița RCA pentru un șofer de 24 de ani, care conduce un autoturism Dacia Logan cu un motor de 1,6 litri pe benzină, cu 2.043 de lei pe an. Pe locul doi vine oferta Carpatica Asig, cu 2.256 de lei pe an, iar pe locul al treilea, la mare distanță, Omniasig, cu 4.137 de lei, preț dublu față de cea mai ieftină ofertă din piață.
Un semn că Asirom VIG ținteșete o revenire pe piața RCA, pe care la finalul anilor 90 și începutul anilor 2000 a dominat-o autoritar, este și desemnarea slovacului Juraj Lulkes pentru funcția de director al societății. Lelkes a condus compania Kooperativa din Slovacia, membră VIG, și a reușit, în doar 3 ani după liberalizarea pieței asigurărilor auto, să acapereze nu mai puțin de 40% din piața de specialitate. Pentru rezulatele din acest domeniu, el a primit mai multe premii în Slovacia.