După un al doilea trimestru dezamăgitor, Netflix și-a revenit în al treilea trimestru și, ca urmare a rezultatelor bune, acțiunile companiei au crescut cu 15%.
Netflix a obținut în ultimul trimestru venituri de 4 miliarde de dolari, atât cât și estimase inițial, însă valoarea unei acțiuni a ajuns la 89 de cenți, de la 68 de cenți.
Compania americană a impresionat, din nou, prin numărul peste așteptări de abonați noi pe care a reușit să-i atragă. Estimarea oficială era de 5,07 milioane de abonați noi, însă la finalul trimestrului numărul acestora a fost de 6,96 milioane.
5,87 milioane de noii abonați vin afara Statelor Unite, iar 1.09 milioane sunt americani. În ambele cazuri, rezultatele sunt peste așteptări, iar pentru următorul trimestru estimarea este de 9,4 milioane de abonați noi.
Numărul total al abonaților Netflix a ajuns la 137 de milioane, 7 milioane dintre aceștia folosind în prezent versiunea de test pentru care nu plătesc. Din 2019, rapoartele Netflix se vor referi doar la abonații plătitori.
Ted Sarandos, șeful pe partea de conținut, a spus cu această ocazie că încep să se vadă rezultatele investițiilor în conținutul original, care este mai valoros pentru companie decât cel licențiat.
În raportul pentru cel de-al treilea trimestrul, Netflix a criticat decizia Uniunii Europene de a impune o cotă minimă de conținut local. Urmare a acestei decizii, Netflix ar trebui să producă în Europa 30% din conținutul disponibil aici.
Compania americană crede că această cotă va crea “efecte negative nedorite”. Reprezentanții Netflix spun că această decizie ar putea afecta negativ atât experiența utilizatorilor, cât și creativitatea în sine.
Pe de altă parte, șefii companiei susțin diversificarea conținutului și dau drept exemplu, animeurile japoneze, producțiile coreene și nordice precum și telenovele turcești care au adus în ultimele luni o inflație imposibil de ocolit.