Vânzările de medicamente au crescut în România. Principalii jucători

Vânzările de medicamente au crescut în România. Principalii jucători
scris 6 sep 2018

Volumul total al medicamentelor eliberate în trimestrul 2 către pacienți s-a ridicat la 146,8 milioane cutii, în creștere cu 5,3% față de trimestrul 2 din 2017, creștere susținută atât de canalul de retail - 5,1 %, cât și de spital, care a înregistrat un avans de 10%. Valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 3,83 miliarde lei, în creștere cu 16,4% față de trimestrul 2 din 2017.

Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că, în perioada iulie 2017 – iunie 2018, volumul medicamentelor eliberate către pacienți în România a fost de 595,6 milioane cutii, în creștere cu 6,2% față de perioada iulie 2016 – iunie 2017, în creștere fiind și numărul total de zile de tratament (7,4%). Valoarea medicamentelor eliberate către pacienți în România a fost de 15,22 miliarde lei la preț de distribuție, în creștere cu 15,9% față de perioada iulie 2016 – iunie 2017.
Urmărește-ne și pe Google News
Lista de medicamente compensate și gratuite a fost completată cu noi produse, pentru tratamentul hepatitei C și al cancerului de prostată CITEȘTE ȘI Lista de medicamente compensate și gratuite a fost completată cu noi produse, pentru tratamentul hepatitei C și al cancerului de prostată

În perioada iulie 2017 – iunie 2018, volumul total al pieței a fost de 595,6 milioane cutii, în creștere cu 6,2% față de iulie 2016 – iunie 2017. Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 368,6 milioane cutii (+5,9% față de iulie 2016 – iunie 2017), cel al medicamentelor fără prescripție (OTC) la 197,9 milioane cutii (+6,8%), iar volumul medicamentelor din spital la 29,2 milioane cutii (+4,9%).

În perioada iulie 2017 – iunie 2018, valoarea totală a pieței a fost de 15,22 miliarde lei, în creștere cu 15,9% față de iulie 2016 – iunie 2017. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 10,2 miliarde lei (+17,7 %), medicamentele fără prescripție (OTC) din farmacii au atins 3,27 miliarde lei (+14,6%), iar segmentul de spital a atins 1,74 miliarde lei (+8,5%).

În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum peste media pieței în cazul medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (8,6%), medicamentelor destinate sistemului nervos (8,2%) și cardiovascular (6,4%). Sub media pieței s-au situat medicamentele anti-infecțioase sistemice (0,6%), cele destinate sistemului musculo-scheletic (3,7%), cele antineoplazice și imunomodulatoare (4,8%) sau cele pentru sistemul respirator (5,7%).

În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței în cazul medicamentelor antiinfecțioase sistemice (46,3%) și al medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (16,4%). Sub media pieței s-au situat medicamentele destinate sistemului nervos (5,9%), cele destinate sistemului cardiovascular (10.3%), cele pentru sistemul respirator (10.5%), cele antineoplazice și imunomodulatoare (10,8%) și cele destinate sistemului musculo-scheletic (13,2%).

În volume, componența principalelor 10 corporații pentru ultimele 12 luni (iulie 2017-iunie 2018) nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior, pe primul loc fiind Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 67 milioane unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu vânzări de 53,1 milioane unități și Servier (inclusiv Egis) cu 35,5 milioane unități. Topul primilor 10 jucători este completat de Krka (33,7 milioane unități), Antibiotice (31,7 milioane unități), GlaxoSmithKline (27,4 milioane unități), Alvogen (inclusiv Labormed) cu 24,9 milioane unități, Novartis (inclusiv Sandoz) cu 23,3 milioane unități, Gedeon Richter (21,5 milioane unități) și Biofarm (20,2 milioane unități).

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni (iulie 2017-iunie 2018) nu se modifică, pe primul loc fiind Abbvie cu 1.458,8 milioane lei, urmată de Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 1.056,5 milioane lei și de Servier (inclusiv Egis) cu 672,3 milioane lei. Ascensiunea corporației Abbvie se datorează în mare parte creșterii produselor utilizate în tratamentul fără interferon al hepatitei C. Topul primilor 10 jucători este completat de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 656,6 milioane lei, Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 640,5 milioane lei, GlaxoSmithKline (619,4 milioane lei), Pfizer (598,5 milioane lei), AstraZeneca (497,1 milioane lei), Bristol Myers Squibb (481,1 milioane Lei) și Hoffmann La Roche (407,9 milioane lei).

viewscnt
Afla mai multe despre
medicamente
farmacii
spitale