Rețeaua Regina Maria a acoperit 8% din nevoia de sănătate a românilor în 2023. Unul din cinci angajați din mediul privat are abonament medical la această rețea. Face mai multe vizite la medic față de media națională și economisește aproximativ 3.500 de lei pe an, arată raportul „Health of the Nation” 2024 al furnizorului de servicii medicale.
Rețeaua de sănătate Regina Maria a ajuns să joace un rol esențial în îngrijirea medicală din România, acoperind nevoile a peste 8% din populația României. În anul 2023, peste 1,63 milioane de pacienți unici au accesat serviciile oferite de această rețea, arată raportul „Health of the Nation” 2024.
Una dintre principalele modalități prin care rețeaua a ajuns la un număr atât de mare de pacienți este prin intermediul abonamentelor medicale. Conform datelor din 2023, aproximativ 1 din 5 angajați din mediul privat beneficiază de un abonament la Regina Maria, iar în momentul de față furnizorul de servicii medicale a ajuns la aproape 1 milion de abonamente medicale active. Această cifră reflectă popularitatea crescândă a abonamentelor ca beneficiu extrasalarial oferit de companii, devenind un instrument de prevenție pentru angajați și familiile acestora.
Abonamentele medicale ajută românii să economisească în medie 3.500 de lei pe an
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Abonamentele medicale oferă nu doar acces la servicii medicale premium gratuit sau cu discount-uri, ci schimbă mentalitatea privind prevenția. Conform datelor din raport, un abonat Regina Maria a mers la medic, în medie, de 7 ori pe an, în 2023, comparativ cu media națională de 5,5 vizite, descrisă de OECD pentru 2022.
Pe lângă analizele recomandate annual de medici, abonații pot accesa consultații și investigații, care sunt de multe ori incluse sau oferite cu discounturi considerabile. Acest aspect transformă abonamentele într-un beneficiu dublu: pe de o parte, susțin prevenția, iar pe de altă parte, generează economii importante pentru pacienți. Raportul estimează că, în medie, un abonat economisește anual aproximativ 3.500 de lei, o sumă echivalentă cu un salariu minim brut pe economie.
Fiecare abonat poate vedea, în timp real, ce sumă a economisit prin accesarea serviciilor #peabonament în aplicația Regina Maria „Contul meu”.
Banii investiți în abonamente construiesc infrastructură medicală
Rețeaua arată că fondurile generate de abonamente au fost reinvestite în dezvoltarea unei infrastructuri medicale moderne. Până în prezent, Regina Maria a investit 250 de milioane de euro, reprezentând întregul profit generat de abonamente, în construirea și modernizarea de spitale, policlinici, centre de imagistică și laboratoare. În prezent, rețeaua deservește pacienți printr-o infrastructură extinsă care include: 60 de policlinici în România, 211 puncte de recoltare și laboratoare, 30 de centre de imagistică, 6 spitale, 18 clinici dentare, și 3 centre de fertilizare in vitro (FIV).
Această infrastructură îi permite rețelei să ofere o gamă largă de servicii medicale, de la consultații de rutină la intervenții chirurgicale complexe.
Impactul pe termen lung al abonamentelor medicale
Abonamentele medicale reprezintă un instrument în promovarea prevenției și îmbunătățirea stării generale de sănătate a populației. Acestea încurajează pacienții să acceseze servicii medicale înainte ca problemele să devină acute, contribuind, astfel, la reducerea costurilor pe termen lung pentru îngrijiri medicale și la depistarea precoce a afecțiunilor grave.
“Românii au avut tendința să se trateze mai degrabă decât să prevină – o realitate pe care am recunoscut-o de la început și pe care ne-am propus să o schimbăm. Astfel, acum un sfert de secol, am fost pionieri în introducerea conceptului de abonamente medicale cu acest scop în minte. Astăzi, după mulți ani de eforturi constante, observăm cu satisfacție cum comportamentele românilor se schimbă în direcția prevenției”, spune în raport Fady Chreih, CEO Regina Maria.
Raportul „Health of the Nation” a fost realizat pe baza analizei datelor interne ale rețelei de sănătate Regina Maria, în cadrul căreia a fost luat în considerare consumul pacienților din rețea – atât accesările serviciilor medicale cu abonament, cât și fără acest instrument. Concluziile reflectă fie comportamentul pacienților Regina Maria în ansamblu, fie doar cel al abonaților rețelei – acest lucru este specificat de la caz la caz.
Cifrele analizate oglindesc perioada ianuarie – decembrie 2023, alături de informații din anul curent. În anumite subsecțiuni ale raportului sau grafice, sunt ilustrate statistici pentru întreaga perioadă 2018 – 2023.