Tinmar Energy, unul dintre cei mai mari furnizori de energie electrică din România, controlat de omul de afaceri Augustin Oancea, vrea să renunțe la o parte din clienții din portofoliu ce beneficiază de prețuri plafonate potrivit celor mai recente modificări legislative în domeniu. Compania a început deja să le trimită notificări în acest sens unora dintre acești clienți, în care îi îndeamnă să se transfere la furnizorul de ultimă instanță (FUI), întrucât de la jumătatea lunii nu le va mai furniza energie, nemaipermițându-și să acopere diferența dintre costurile de achiziție și prețurile plafonate, conform datelor primite de Profit.ro.
Contactat de Profit.ro, Augustin Oancea a confirmat informația.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Recentul act normativ de modificare a OUG nr. 27/2022 prevede că statul nu le va mai deconta de la buget furnizorilor de electricitate diferențe dintre costurile de achiziție de pe piețele angro și prețurile plafonate impuse în beneficiul consumatorilor care implică un preț mediu ponderat de achiziție de peste 1.300 lei/MWh, în condițiile în care cotațiile de pe OPCOM ajung și cu mult peste această limită.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tinmar subliniază că nu i-a notificat în acest sens pe toți clienții din portofoliu, ci doar o parte din consumatorii noncasnici (clienți industriali), care "sunt deja familiarizați cu modul de funcționare al pieței de energie electrică și care nu vor fi afectați de o eventuală modificare a furnizorului".
Potrivit celor mai recente modificări legislative, clienții noncasnici care beneficiază în continuare de preț plafonat la energie, de 1 leu/kWh, sunt spitalele, unitățile de învățământ, creșele și furnizorii de servicii sociale (fără limită de consum), precum și IMM-urile, companiile din industria alimentară și instituțiile publice altele decât cele menționate mai sus (pentru 85% din consumul lunar).
″Societatea Tinmar Energy continuă să achiziționeze energie electrică în vederea susținerii consumului clienților din portofoliu și, atât timp cât va dispune de sumele necesare susținerii acestora, va continua să furnizeze energie electrică și gaze naturale. Consumatorii casnici nu au făcut obiectul notificărilor transmise de către compania Tinmar Energy″, precizează compania.
CITEȘTE ȘI Proprietarul Christian Tour: Este frustrant când vezi că însuși statul sprijină infracțiuni ca în anii '90. Suntem corupți până în măduva oaselorPotrivit acesteia, în contextul noilor modicări legislative, Tinmar încearcă să adapteze strategia de furnizare a energiei electrice, astfel încat să nu afecteze în primul rând consumatorii casnici și apoi, în limita resurselor de care dispune, să asigure energia electrică și pentru celelalte categorii de consumatori.
″Liberalizarea pieței de energie pentru consumatorii noncasnici (clienți industriali) a avut loc în anul 2007 și această categorie de consumatori este deja familiarizată cu funcționarea pieței și cu furnizorii din piață. Consumatorul casnic are nevoie de o protecție suplimentară și de aceea alocăm acestor consumatori din portofoliu principalele resurse de care dispunem. Consumatorii noncasnici, știu să aleagă cele mai bune oferte din piață și schimbarea furnizorului în condițiile legale actuale nu este de natură să-i afecteze. Compania Tinmar Energy încearcă să finanțeze și să susțină toți consumatorii, inclusiv pe cei noncasnici (clienți industriali) din portofoliu și, în limita disponibilităților de cash-flow, va face acest lucru. Tinmar Energy respectă obligațiile legale și contractuale, nu a denunțat contractele, ci a încercat cu acordul părților să negocieze condițiile de derulare a acestora. Există o serie de consumatori care au răspuns pozitiv solicitărilor noastre și cu care am încetat relațiile contractuale ca urmare a înțelegerii amiabile între părți″, mai afirmă furnizorul.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Blue Air anunță de când va relua cursele. Nu are bani acumPe de altă parte, cei de la Tinmar spun că decontările de la stat vin cu întârziere și există și incertitudini cu privire la existența în bugetul de stat a banilor necesar, iar băncile nu mai acordă finanțări către furnizorii de energie.
″Notificările de modificare a condițiilor contractuale transmise consumatorului final reprezintă o modalitate extremă de a atrage atenția Guvernului asupra situației extrem de dificile cu care se confruntă furnizorii de energie. Este deja de notorietate faptul că furnizorii de energie electrică și gaze naturale – folosiți ca pre-finanțatori în perioada aplicării măsurilor privind susținerea consumatorilor finali prin aplicarea schemei de compensare – și-au încasat cu întârziere sumele aferente acestor compensări, iar până la data prezentei nu și-au încasat de la statul roman sumele aferente energiei livrate în luna martie, deci acum 5 luni, deși legea spune că trebuie să primim banii în 45 de zile″, explică Tinmar.
CITEȘTE ȘI ANAF a început să verifice firmele cu spații în care sunt organizate nunți, botezuri, aniversăriCompania mai arată că, pe de altă parte, băncile văd sectorul energetic ca fiind unul de risc și sunt reticente în a mai finanța activitatea de comercializare energie electrică și gaze naturale, condiție în care finanțarea consumului se face de către furnizori.
″Mai mult, se pare ca nu există nici suficienți bani la bugetul de stat pentru acoperirea tuturor sumelor datorate furnizorilor. Conform declarațiilor din spațiul public există o discrepanță majoră între necesarul de decontare și sumele acordate la rectificarea bugetară. În aceste condiții, în care: Guvernul nu plătește, băncile nu ne finanțează și furnizorul a susținut energia livrată către consumatorii din portofoliu începând cu luna noiembrie a anului trecut, singura variantă posibilă o reprezintă un efort comun cu consumatorii care înțeleg situația din piață și sunt dispuși să rămână în continuare în portofoliul nostru de clienți″, conchide Tinmar Energy.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE VIDEO&FOTO O urmașă a gigantului electro al Cehoslovaciei comuniste, care s-a bătut cu Elon Musk în UE pe marca Tesla, vine în România, cu o investiție de aproape 100 milioane euro, să facă stocare de energiePotrivit celor mai recente date oficiale ale ANRE, la nivelul lunii mai 2022, Tinmar Energy avea o cotă de 7,34% pe piața furnizării de energie către clienți finali, fiind pe locul 6 în topul național după Electrica Furnizare, cei doi furnizori ai Enel, E.ON Energie și Hidroelectrica.
La jumătatea anului, conform informațiilor proprii, Tinmar deservea în total ca furnizor de electricitate 16.320 de locuri de consum (față de 28.601 după T1 2022), din care 12.812 ale clienților noncasnici mici (23.523 la 31 martie 2022), 1.894 ale clienților noncasnici mari (2.658) și 1.534 ale clienților casnici (2.420).
Compania a terminat anul trecut cu un profit net de 142,8 milioane lei, la venituri totale de peste 4,7 miliarde lei.