O delegație română condusă de directorul Transgaz, Ion Sterian, a plecat luni în Grecia pentru a finaliza negocierile privind intrarea operatorului sistemului de transport gaze din România ca acționar în cadrul proiectului terminalului de gaz natural lichefiat ARGO de la Volos, au declarat surse din piață pentru Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important Noul terminal ARGO, dezvoltat de Mediterranean Gas în apropiere de portul grec Volos, este situat în centrul Sistemului Național elen de Transport al Gazelor Naturale, oferind presiune ridicată și permițând astfel efectuarea inclusiv de exporturi către Europa Centrală și de Est, inclusiv România.
Capacitatea de regazificare a ARGO va fi de 5,2 miliarde de metri cubi de gaze naturale pe an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Săptămâna trecută, cu ocazia ceremoniei de semnare a ordinului de începere a lucrărilor de construire a conductei Tuzla-Podișor, care va transporta gazele din cel mai mare zăcământ offshore din Marea Neagră românească, Neptun Deep, șeful Transgaz, Ion Sterian, a anunțat că prin noua conductă vor trece și gaze provenite din terminalele LNG grecești Revithoussa și Volos, cel de-al doilea aflat în stadiu de proiect.
″Cu privire la Volos, Transgaz e în negociere finală, urmând ca la începutul săptămânii viitoare să finalizăm discuțiile cu compania Mediterranean Gas, care construiește terminalul LNG din zona Volos″, a adăugat șeful operatorului de transport din România.
Mediterranean Gas a finalizat la sfârșitul anului trecut prima fază a testului de piață pentru exprimarea interesului și alocarea capacității pentru terminalul ARGO din Volos.
Potrivit Mediterranean Gas, interesul arătat de companii grecești și internaționale a depășit capacitatea totală a terminalului LNGL, cantitățile declarate fiind pe o perioadă de până la 25 de ani.