Profitul net al Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, controlat de Ministerul Economiei, a scăzut cu 3,9% în primele 9 luni din 2020, față de perioada similară a anului trecut, la 1,264 miliarde lei, potrivit datelor prezentate de acționarul minoritar al companiei, Fondul Proprietatea.
"Conform conducerii, în primele nouă luni ale anului 2020, compania a raportat o cifră de afaceri de 2.759,7 milioane lei, în scădere cu 15,8% față de 9L 2019, EBITDA de 1.928,0 milioane lei, în scădere cu 19,5% față de 9L 2019, un profit înainte de impozitare de 1.538,8 milioane lei, în scădere cu 21,3% față de 9L 2019 și un profit net de 1.264,2 milioane lei, în scădere cu 3,9% față de 9L 2019", se arată în raportul la 9 luni al FP.
Potrivit sursei citate, în primele nouă luni ale anului 2020, cantitatea totală de energie electrică vândută de Hidroelectrica din producția proprie a ajuns la 10,87 TWh, în scădere față de 12,04 TWh în cursul intervalulul ianuarie-septembrie 2019, în timp ce cantitatea de energie electrică totală vândută a ajuns la 12,0 TWh, în scădere de la 12,9 TWh în primele trei trimestre din 2019. În primele nouă luni ale anului 2020, cantitatea de energie electrică vândută prin contracte reglementate de către companie a fost de 2,55 TWh, comparativ cu 1,48 TWh în intervalul similar din 2019. În aceeași perioadă, prețul mediu realizat de vânzare a energiei electrice a scăzut cu 9% ,la 205,3 lei/MWh.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe segmentul concurențial al pieței energiei electrice, prețul mediu realizat a fost 231,3 lei/MWh, față de 240,3 lei/MWh în primele 9 luni din 2019, în timp ce prețul mediu reglementat la care compania a vândut energie electrică a fost de 106,3 Lei/MWh, în scădere cu 4,8% față de 9L 2019.
La sfârșitul lunii septembrie 2020, poziția netă de lichidități a companiei a ajuns la 1,38 miliarde lei, față de 2,82 miliarde lei după primele 6 luni ale anului.
În raportul FP se amintește că, în august, Parlamentul a aprobat Legea 173/2020 privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naționale în activitatea economică, care interzice vânzarea participațiilor deținute de statul român în companii naționale, bănci sau alte companii în care statul este acționar, indiferent de procentul de deținere, pentru următorii doi ani.
CITEȘTE ȘI Subscrierile pentru titlurile de stat pentru care Guvernul derulează ofertă au depășit reperul de 120 milioane euro"Transferurile de proprietate care au început înainte de intrarea în vigoare a legii sunt suspendate pentru o perioadă de doi ani. Chiar dacă suspendarea nu se aplică privatizărilor finalizate, este de așteptat ca aceste restricții să afecteze piața din România. Este probabil ca legea să complice mult-așteptata listare a producătorului de energie Hidroelectrica SA, cea mai valoroasă companie de stat din România, precum și alte tranzacții cu companii în care statul este acționar", se precizează în document.
În octombrie, Hidroelectrica a anunțat că deschide un call-center pentru consumatorii finali care au sau doresc să încheie contract de furnizare de curent electric cu compania. Anunțul a venit în aceeași zi în care a fost consființit oficial eșecul demersului consorțiului autohton Hidroelectrica/Electrica/SAPE de a achiziționa activele deținute de ČEZ în România, grupul ceh aprobând vânzarea acestora către fondurile administrate de Macquarie Infrastructure and Real Assets (”MIRA”).
”Ne dorim o apropiere mai mare de consumatorul casnic în perspectiva liberalizării totale a pieței de energie începând cu anul 2021. Hidroelectrica oferă nu doar prețuri corecte și competitive, ci și garanția că energia livrată este 100% verde și că aceasta este produsă în România, utilizând resurse naționale. Inaugurarea serviciului Call Center arată hotărârea noastră de a pătrunde pe această piață extrem de solicitantă și că Hidroelectrica recuperează rapid și la capitolul servicii suport oferite clienților. Compania are deja un site modern, comunică pe rețelele de socializare și, iată, de astăzi, este apelabilă telefonic pentru obținerea tuturor informațiilor necesare. Nu ne vom opri aici, ci intenționăm să adăugăm și să perfecționăm toate acele servicii obligatorii pentru ca o societate de talia și importanța Hidroelectrica să devină în termen foarte scurt ”client-oriented” în deplinătatea înțelesurilor acestei sintagme”, a declarat atunci Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica.