Grupul Rompetrol, operatorul rafinăriei Petromidia și al rețelei omonime de benzinării, controlat de KMG International, divizia înregistrată în Olanda a gigantului petrolier de stat al Kazahstanului, KazMunayGas, a raportat pierderi consolidate de 132,8 milioane dolari pe primul trimestru al anului, în creștere de 9 ori comparativ cu perioada similară din 2021.
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc va fi explicat la Videoconferința Profit.ro - Branduri românești - Made in Romania post criză.
Evenimentul, organizat împreună cu Lensa și Grupul Nordis, este programat pentru 23 mai, urmând să fie transmis în direct și la PROFIT NEWS TV
DETALII AICI
Cifra de afaceri brută a grupului a avansat cu 16%, la 1,17 miliarde dolari.
Grosul pierderilor a provenit din segmental de rafinare, minusul crescând în primele 3 luni ale anului de la 12,5 la peste 100 milioane dolari.
"Ca o consecință a contextului geopolitic actual, prețul țițeiului Brent s-a ridicat la niveluri atinse doar în 2008, iar media cotației pentru perioada ianuarie – martie 2022 a fost de 102,2 USD/bbl, cu 67% mai mare decât cea din T1 2021. Nivelul maxim a ajuns pe data de 8 martie, atunci când cotațiile Dated Brent au atins 137,6 USD/bbl. De asemenea, Rompetrol Rafinare a resimțit impactul creșterii prețurilor la utilități, în special cele pentru gaze naturale și energie electrică", se arată în ultimul raport trimestrial al grupului.
Potrivit sursei citate, în ciuda condițiilor de piață actuale, cu disfuncționalități în aprovizionarea cu materie primă la nivel regional, efectul condițiilor meteo nefavorabile din Marea Neagră, cât și oprirea tehnologică a rafinăriei Petromidia, Rompetrol Rafinare și-a onorat, în primul trimestru al anului, obligațiile contractuale încheiate anterior și a continuat, fără perturbări, livrările de produse petroliere, din stocurile proprii sau cu sprijinul diviziei de trading a grupului KMG International.
"Media cotațiilor Platts (FOB Med Italy) exprimate în dolari (moneda de referință), a consemnat o creștere de 85% pentru motorină, respectiv, 66% pentru benzină. Din cauza deprecierii semnificative a leului în raport cu dolarul, cotația internațională a motorinei a crescut, în moneda națională (RON), cu peste 100%, iar cotația internațională a benzinei, cu peste 80%, comparativ cu perioada ianuarie – martie 2021. Divizia de distribuție a reușit, în segmentul de retail, să comercializeze volume cu 9% mai mari, în primele trei luni din 2022, față de primele trei luni din 2021. Cu toate acestea, vânzările en-gros de carburanți au consemnat scăderi, determinate de factori independenți de activitatea companiei, un exemplu, în acest sens, fiind atacul cibernetic complex care a avut loc în prima parte a lunii martie și care a afectat mai multe servicii, inclusiv Fill&Go", se mai afirmă în raport.