Grupul ungar MOL a alocat un buget de investiții strategice de aproximativ 2 miliarde de dolari pentru perioada 2017-2021, pentru implementarea noii strategii pe termen lung, sumă care se adaugă investițiilor aferente proiectelor existente, estimate la 1-1,1 miliarde dolari, a anunțat luni grupul.
Modelul de afaceri integrat al grupului va continua să genereze profituri robuste și stabile în următorii 10-15 ani, estimează MOL, scrie News.ro.
De asemenea, grupul va aloca alte câteva miliarde de dolari, în perioada menționată, pentru proiectele existente.
Astfel, în segmentul de rafinare, MOL a planificat investiții de aproximativ 80-130 milioane dolari în rafinăriile sale din Ungaria și Slovacia pentru a crește flexibilitatea producției de propilenă și lubrifianți.
MOL va aloca până la 1,9 miliarde dolari până în anul 2021 pentru dezvoltarea activității în sectorul petrochimiei.
În plus, MOL va moderniza stațiile și va extinde în continuare conceptul Fresh Corner în 700 de benzinării, până în 2018.
În ceea ce privește segmentul de explorare și producție, MOL intenționează să realizeze investiții de peste 2 miliarde dolari pentru proiectele existente, în perioada 2017-2021, “cu o atentă monitorizare a costurilor”.
Aproximativ 35% din sumă va fi alocată pentru explorare, cu accent pe Europa Centrală și de Est, Pakistan și Norvegia, iar 45% reprezintă finanțarea pentru proiecte de dezvoltare a proiectelor din Europa Centrală și de Est, Marea Britanie, Pakistan, Kazakhstan și zăcământul Baitugan din Rusia.
“Ca urmare a transformării noastre industriale, ne așteptăm ca proiectele strategice realizate în prima fază în segmentul produselor petrochimice să genereze un rezultat EBITDA de 250-300 milioane de dolari anual, în timp ce contribuția la EBITDA a serviciilor pentru clienți este estimată să depășească 20% până în 2021”, a declarat președintele-director general al MOL, Zsolt Hernádi, citat într-un comunicat al grupului.
MOL are afaceri în peste 30 de țări și aproximativ 25.000 de angajați. Grupul controlează patru rafinării și două unități petrochimice în Ungaria, Slovacia și Croația.
Compania are o rețea de circa 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.