Retailerul suedez H&M, prezent în România din 2011, a închis magazinul pe care îl deținea în Centrul Vechi din Capitală, confirmând informațiile prezentate de Profit.ro în luna august.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Acțiunea retailerului vine la câteva luni după ce producătorul german de echipamente sportive Adidas a renunțat la magazinul pe care îl avea pe aceeași stradă din inima Bucureștiului. Magazinul din Centrul Vechi, amplasat pe Strada Lispscani și care se întinde pe 3 etaje, a fost deschis în toamna anului 2013 și este prima unitate din România pe care H&M o închide.
Centrul Vechi este dominat de restaurante, baruri și cafenele, doar câteva branduri de retail fiind prezente în zonă, printre care Starbucks, Cărturești, Koton sau Cato, iar, până la începutul anului, și Adidas.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
H&M și-a majorat cu 14% vânzările din România în primele nouă luni ale anului fiscal (1 decembrie 2017-31 august 2018), până la 1,96 miliarde de coroane suedeze (189,56 milioane euro), de la 1,72 miliarde de coroane în intervalul similar al anului fiscal precedent. În trimestrul al treilea, vânzările suedezilor pe piața locală au crescut cu 12%, de la 630 milioane de coroane la 705 milioane de coroane (68,13 milioane euro). Exprimate în lei, vânzările au crescut cu 11% la nouă luni și cu 7% în cel de-al treilea trimestru. Datele includ TVA.
H&M avea 56 de magazine în România la finele lunii februarie, număr neschimbat raportat la finele anului fiscal 2017.
Global, compania a raportat vânzări în urcare cu 3%, de la 173,29 miliarde de coroane la aproximativ 178,82 miliarde de coroane (17,27 miliarde euro), susținute de expansiunea pe noi piețe, printre care Ucraina, precum și de creșterea vânzărilor online, segment care a avansat cu peste o treime.
Profitul grupului a scăzut însă cu 25,3%, până la 9,1 miliarde de coroane (880,4 milioane euro), de la circa 12,2 miliarde de coroane în primele nouă luni din anul fiscal 2017.