Lansată în 2011, platforma ghiseul.ro poate fi numită cea mai bună colaborare într-o instituție publică și un grup reprezentativ al instituțiilor private, spune Dragoș Tohănean, Vicepreședinte al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), în cadrul conferinței ”EU FUNDS Profit.ro FirstBank și Visa - Finanțăm digitalizarea României - Focus Brașov - Ediția a II-a”. În cei aproape 12 ani de existență a acumulat plăți în valoare totală de 800 de milioane de euro, dintre care 200 de milioane de euro au fost strânși de la începutul acestui an și până în prezent.
„Deci, platforma crește, iar oamenii au din ce în ce mai mare încredere. Pandemia a fost un factor care a crescut încrederea în plățile digitale prin platforma ghiseul.ro.
Dacă înainte de pandemie vorbeam de un număr de până în 350.000 de utilizatori, în momentul de față am depășit 1,8 milioane și până la începutul lui 2024 vrem să atingem numărul de 2 milioane de utilizatori, dezvoltând în parteneriat cu colegii de la Visa și asociațiile de plăți electronice din România soluții noi, astfel încât cetățenii să prindă încredere din ce în ce mai mare în platformă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Se poate descărca și cazierul judiciar. În momentul de față avem peste 90.000 de descărcări a cazierului judiciar cu semnătură electronică”, mai spune acesta.
Platforma ghiseul.ro are în momentul de față peste 1.300 de unități administrativ teritoriale înrolate, o creștere de peste 15% față de anul trecut.
„Adică de la 1 mai 2022 până în prezent am crescut cu aproape 180 de unități administrativ teritoriale. Dacă la nivel de municipii și orașe avem acoperire de circa 95%, la nivel de comune ponderea este un pic mai mică, de 30-35%, dar este în continuă creștere. Din totalul de 180 unități administrativ teritoriale înrolate în ultima perioadă, 80% sunt la nivelul comunelor”, precizează Dragoș Tohănean, adăugând că Autoritatea pentru Digitalizarea României împreună cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării au început un proiect denumit Caravana Digitalizării, care are drept obiectiv creșterea numărului de unități administrativ teritoriale înrolate în platformă.
„Am văzut această dorință de a utiliza platforma și atunci, în același parteneriat, am lansat și aplicațiile mobile iOS și Android, iar în ultima discuție pe care am avut-o am hotărât să lansăm în perioada următoare aceeași funcționalitate și pe platforma Huawei”, afirmă el.