Sony a raportat o creștere cu 10% a profitului operațional în primul trimestru fiscal, depășind așteptările analiștilor, după ce a înregistrat o creștere puternică în afacerile sale de jocuri video, muzică și cipuri de imagistică, transmite CNBC.
Divizia de muzică a gigantului tehnologic japonez, în special, a primit un impuls în timpul trimestrului, deoarece lansarea noului album ”Cowboy Carter” al starului R&B Beyonce i-a îmbunătățit performanța, scrie News.ro.
Iată cum a evoluat Sony în trimestrul încheiat în iunie, față de estimările consensului LSEG: Venituri de 3.010 miliarde de yeni japonezi (20,5 miliarde de dolari), față de 2.800 miliarde de yeni estimați. Acestae au marcat o creștere de 2% față de aceeași perioadă de un an în urmă.
Profitul operațional de 279,11 miliarde de yeni (1,9 miliarde de dolari) a depășit profitul de 275,35 miliarde de yeni așteptat. A crescut cu 10% de la an la an.
Într-un comunicat de miercuri, Sony a declarat că vânzările sale din primul trimestru au beneficiat de ”creșteri semnificative” ale serviciilor de jocuri și de rețea, muzică și soluții de imagistică și detecție.
Divizia de jocuri video, pentru care Sony este bine-cunoscută datorită consolelor sale populare PlayStation, a înregistrat venituri de 864,9 miliarde de yeni în acest trimestru, în creștere cu 12% față de 771,9 miliarde de yeni în urmă cu un an.
Între timp, diviziile Sony pentru muzică și senzori de imagine au înregistrat creșteri ale veniturilor cu 23%, respectiv 21%.
Pentru întregul an 2024, Sony și-a revizuit prognoza în sus, spunând că acum se așteaptă să atingă vânzări de 12,6 miliarde de yeni. Este o creștere cu 2 puncte procentuale față de ceea ce estima compania anterior.
Sony și-a majorat, de asemenea, prognoza privind profitul operațional cu 3 puncte procentuale, menționând că se așteaptă să ajungă la un profit operațional de 1.300 miliarde de yeni pentru întregul an.
CITEȘTE ȘI Veniturile și clienții Telekom Mobile au scăzut în primele șase luni: Operațiunile generale din România continuă să sufereSony primește un impuls de la Beyonce
În cadrul diviziei de muzică, Sony a primit un impuls de la muzica înregistrată recent lansată în trimestrul iunie, inclusiv de la cântăreața americană Beyonce.
Sony a menționat albumul ”Cowboy Carter” al Beyonce, ”We Don’t Trust You” al Future & Metro Boomin și ”SOS” al SZA în topul celor mai bine vândute 10 proiecte muzicale înregistrate laSony Music Entertainment în primul trimestru.
”Cowboy Carter”, lansat în martie, aduce un omagiu orașului natal al lui Beyonce, Houston, Texas. Este una dintre cele mai mari lansări din 2024 de până acum, alături de ”Departamentul Poeților Torturați” (The Tortured Poets Department) al lui Taylor Swift.
În luna mai, compania japoneză de electronice de consum a raportat un an dezamăgitor pentru întregul an 2023, ratând cu puțin ținta de vânzări anuale de PlayStation 5.
Firma a raportat atunci vânzări totale de 20,8 milioane de unități în anul fiscal 2023, mai puțin decât cele 21 de milioane de unități pe care le aștepta Sony.
Miercuri, Sony a declarat că a vândut 2,4 milioane de unități PlayStation 5 în trimestrul până în iunie. Aceasta a fost în scădere față de cele 3,3 milioane de unități PlayStation 5 vândute de Sony în aceeași perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, compania a primit un impuls din vânzările de software, chiar dacă veniturile din hardware au rămas în urmă.
Sony a declarat că a înregistrat o creștere a vânzărilor de software de jocuri și a vânzărilor de serviciile de rețea - în primul rând serviciul său de abonament PlayStation Plus.
CITEȘTE ȘI Fondul de premiere de la US Open atinge cea mai mare sumă din istoria tenisuluiPlayStation Plus este un program de abonament care oferă jucătorilor acces la multiplayer online și oferă acces la o serie de titluri gratuite în fiecare lună.
Cifrele arată o schimbare pe termen mai lung pentru industria consolelor, care a văzut o tendință în care jucătorii se îndreaptă tot mai mult către descărcări digitale și servicii de abonament.
Aceasta include oferte care permit streamingul de jocuri prin cloud, o tehnologie care elimină necesitatea unui hardware scump.