După intrarea în Polonia, cea mai mare piață auto din fostul bloc estic al țărilor comuniste, Xpeng a anunțat că va vinde mașinile sale pe alte două piețe est-europene importante, Cehia și Slovacia, pentru care constructorul chinez, în care Volkswgen deține o cotă minoritară de acțiuni, a ales un nou partener.
Importul și distribuția de automobile Xpeng pe piețele din Cehia și Slovacia au fost alocate companiei Hedin Mobility Group, un dealer auto din Germania care are un istoric important cu mărcile chineze.

25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Hedin este compania a creat prima rețea de dealeri a mărcii BYD, pe piața germană, pe care a vândut-o ulterior companiei chineze care a dorit să preia controlul asupra rețelei.
Acum, Hedin va fi partenerul Xpeng pe piețele din Cehia și Slovacia, dar și în Elveția, unde vor deschide showroom-uri ale mărcii chineze și vor vinde primele trei modele, sedanul P7 și cele două SUV-uri, G9 și G6 Coupe. Cele două companii mai au un parteneriat de distribuție pentru piețele din Belgia și Luxemburg.
Contractul dintre Xpeng și Hedin arată cât de importantă este pentru companiile chineze prezența în Europa, unde aleg unii dintre cei mai puternici dealeri auto pentru a-și dezvolta rețelele de distribuție. Conform detaliilor contractual, Hedin va prelua atât importul și distribuția, cât și activitățile de retail, servicii post-vânzare și distribuție piese de schimb. Activitatea va începe rapid, în al doilea trimestru al acestui an.

„Lansarea mărcii noastre și parteneriatul nostru cu Hedin Mobility Group (n.r. pe piețele din Cehia, Slovacia și Elveția) susțin ambițiile europene ale XPENG", spune Alex Tang, șeful diviziei internaționale de vânzări și servicii la XPENG.
"Suntem încântați să prezentăm consumatorilor din Elveția, Republica Cehă și Slovacia un nou standard în mobilitatea electrică, combinând tehnologia inovatoare XPENG cu designul excepțional pentru a oferi o experiență de neegalat care îndeplinește cerințele șoferilor de astăzi.”
Hedin Mobility are o prezență extrem de puternică în Europa, având deschise showroom-uri în 14 țări, în care lucrează 12.500 de angajați. Ultimele statistici arată că Hedin a vândut, în 2023, 218.000 de vehicule.

În urmă cu câteva zile, Xpeng a semnat un contract de import și distribuție cu Inchcape, pentru piața din Polonia. Inchcape este o companie britanică cu o rețea de distribuție întinsă pe mai multe piețe europene, inclusiv în România, unde vinde mașinile mărcii Toyota.
Cu toate acestea, România este una dintre ultimele piețe europene în care Xpeng nu are deocamdată o reprezentare, așa cum se întâmplă și în cazul altor mărci auto chineze, care întârzie să-și lanseze mașinile pe piața locală. Un exemplu este BYD, care are deja în construcție în Ungaria propria uzină în care va produce modelul Atto 3, dar care, deocamdată, nu și-a găsit un distribuitor în România.

Xpeng este o companie extrem de tânără din China, fiind fondată în 2014, și care s-a remarcat prin tehnologiile de ultimă generație pe care le-a dezvoltat și le utilizează pe modelele sale. Acesta este motivul pentru care VW a ales Xpeng pentru un parteneriat în China, în cadrul căruia vor să construiască împreună noi modele dedicate acestei piețe. VW a plătit 700 de milioane de euro pentru a cumpăra 5% din Xpeng.
Constructorul chinez Xpeng are activități de cercetare și dezvoltare în Silicon Valley și este listată la Bursa din New York și pe cea din Hong Kong.