Volvo Cars a raportat venituri mai mari cu 21%, în urma recordului de vânzări de 708.716 vehicule din 2023. Totalul veniturilor companiei s-a ridicat 399,3 miliarde coroane (aproximativ 35,3 miliarde euro), în timp ce profitul operațional a fost de 25,6 miliarde coroane (aproximativ 2,2 miliarde euro), excluzând asocierile. Creșterea profitului operațional a fost una mare, de 43%, comparativ cu 2022, iar marja operațională a fost de 6,4%, în creștere cu un punct față de 2022.
„2023 a fost o piatră de hotar în călătoria noastră de transformare”, a spus Jim Rowan, CEO al Volvo. „Am oferit un an record la mai multe niveluri, raportând cele mai mari vânzări, venituri și profituri din istoria de 97 de ani a companiei noastre. De asemenea, am făcut câțiva pași semnificativi înainte în transformarea noastră continuă, în timp ce navigăm într-un mediu extern complex. Cu acest lucru, am construit o bază solidă pentru 2024 și anii următori.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volvo spune că își păstrează capacitatea de a menține prețurile la un nivel minim pe tot parcursul anului și se bucură de o listă de comenzi bazată pe o cerere solidă, în ciuda turbulențelor de pe piață.
Vânzările de mașini electrice au crescut substanțial în 2023, cu 70%, și au ajuns, cu un volum de 113.419 unități, la 16% din volumul total vândut de marcă, deși nu are decât două modele complet electrice pe piață.
Potrivit companiei, marja de profit pentru mașinile electrice a fost de 13%, de patru ori mai mare față de 2022, datorită unei creșteri a profitabilității începând cu a doua jumătate a anului 2023, ca urmare a scăderii prețului litiului.
Reprezentanții Volvo spun că se înregistrează o scădere a decalajului dintre marjele brute ale mașinilor cu combustie și cele ale mașinilor electrice, modelul EX30 fiind pregătit să urce marjele la 15 – 20%. Viitoarele modele EX90 și EM90 ar trebui să crească și mai mult marjele și să reducă decalajele.
Pentru 2024, Volvo așteaptă o îmbunătățire a performanțelor, bazate pe lansările de noi produse.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când va circula cu călători primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani„Este convingerea mea fermă că munca grea pe care am depus-o în 2022 și 2023 ne poziționează să ne îndeplinim obiectivele pentru anii următori”, a spus Jim Rowan.
În același timp, managemenul Volvo a declarat că evaluează o posibilă reducere a participației la Polestar, ceea ce înseamnă o posibilă renunțare la acțiunile companiei desprinse din Volvo, în favoarea Geely și oprirea finanțării din partea Volvo.
„Geely va continua să ofere sprijin operațional și financiar complet Polestar în continuare și, în consecință, Volvo Cars nu va mai oferi fonduri suplimentare Polestar. Cu toate acestea, vom prelungi perioada de rambursare a împrumutului convertibil existent cu 18 luni până la sfârșitul anului 2028. Aceasta va fi supusă aprobărilor relevante și informații suplimentare vor fi furnizate în timp util”, a mai precizat compania suedeză, deținută de Geely.
CITEȘTE ȘI Parcul auto al României a depășit 8 milioane de autoturisme. Numărul de mașini electrice a crescut cu 15.000 de exemplare în doar un anPolestar este o marcă premium electrică desprinsă din Volvo, în care compania deține un pachet substanțial de acțiuni, împreună cu Geely. Acțiunile sale listate pe NASDAQ, în SUA, au scăzut alarmant în ultimele 12 luni, motiv pentru care s-a vehiculat ipoteza unei delistări.
Prognozele pe termen lung ale Volvo vorbesc despre o marjă EBIT de 8% în 2026, cu venituri estimate de 550 – 600 miliarde coroane suedeze.