Gigantul auto german Volkswagen se pregătește pentru o confruntare cu sindicatele, la scurt timp după ce a anunțat că nu poate exclude închiderea fabricilor din Germania, pentru prima dată în istoria sa de aproape 90 de ani, relatează CNBC.
VEZI AICI ȘI Care sunt uzinele ce ar putea fi închise de VW
Conducerea Volkswagen urmează să-și prezinte planurile în fața a aproximativ 18.000 de muncitori la o ședință a primăriei din Wolfsburg ,miercuri dimineață, pe fondul speculațiilor că producătorul auto ar putea face eforturi pentru a închide fabricile din Osnabrueck, în Saxonia Inferioară, și Dresda, din Saxonia, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a fost disponibil imediat pentru a comenta atunci când a fost contactat de CNBC marți.
Într-o mișcare care subliniază provocările cu care se confruntă cei mai importanți producători auto din Europa, Volkswagen a avertizat luni că nu va mai putea exclude închiderea fabricilor din Germania.
Compania cu sediul central din Wolfsburg a mai spus că se simte obligată să pună capăt acordului său de protecție a forței de muncă – un program de securitate a locului de muncă care este în vigoare din 1994 – pentru a asigura ”ajustările structurale necesare urgent pentru o mai mare competitivitate pe termen scurt”.
CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, a declarat luni că producătorul auto va trebui ”să acționeze decisiv” pentru a asigura viitorul companiei.
”Industria europeană de automobile se află într-o situație foarte solicitantă și gravă”, a spus Blume.
CITEȘTE ȘI Grecia și Turcia caută un coridor de transport care să ocolească Bulgaria din cauza ”haosului” de la frontiereMediul economic a devenit și mai dur, iar noi concurenți intră pe piața europeană. În plus, Germania, în special ca locație de producție, rămâne în urmă în ceea ce privește competitivitatea”, a adăugat el.
Volkswagen a spus că toate măsurile necesare vor fi discutate cu Comitetul General de Întreprindere – un grup de membri aleși ai personalului care reprezintă interesele forței de muncă a unei companii – și cu cel mai important sindicat industrial german IG Metall. Ambele grupuri, care dețin o influență semnificativă în companie, au criticat puternic propunerile.
Daniela Cavallo, de la Comitetul General de Întreprindere al Volkswagen, a spus că acest comitet va ”lupta cu îndârjire” împotriva potențialelor măsuri de închidere a fabricii, în timp ce un purtător de cuvânt al IG Metall a descris planul ca fiind unul care ”agită bazele Volkswagen și reprezintă o amenințare masivă pentru locurile de muncă și fabrici.”
CITEȘTE ȘI AT&T și Nokia au semnat un acord pentru a construi o rețea de fibră optică în SUAAcțiunile Volkswagen au scăzut miercuri cu 1,2%. Prețul acțiunilor Volkswagen a scăzut cu peste 33% în ultimii cinci ani.
Declinul vine pe fondul unui mediu economic dificil pentru producătorul de automobile și al unui aflux de noi rivali în Europa, în timp ce Volkswagen încearcă să supraviețuiască tranziției la mașinile electrice.
”Situația este extrem de tensionată și nu poate fi rezolvată prin măsuri simple de reducere a costurilor”, a declarat luni CEO-ul mărcii VW, Thomas Schäfer.
”De aceea dorim să inițiem discuții cu reprezentanții angajaților cât mai curând posibil pentru a explora posibilitățile de restructurare durabilă a mărcii”, a adăugat el.
Volkswagen, cel mai mare grup auto european, a anunțat anterior că va analiza pentru prima oară în istoria sa de 87 de ani ideea de a închide uzine auto din Germania.
Închiderile ar avea ca scop reducerea costurilor, iar Reuters scrie despre câteva miliarde de euro ce ar putea fi economisiți.
CITEȘTE ȘI Huawei va prezenta un nou telefon "epocal"Ar fi vizate două unități: o uzină mare de mașini, dar și una de componente auto. Compania va încerca și să renunțe la pactul cu sindicatele prin care garanta siguranța job-urilor până în 2029, pact care este în vigoare din 1994.
Dacă s-ar concretiza ar fi primele închideri de uzine în Germania în istoria de 87 de ani a companiei și lupta cu sindicatele nu va fi ușoară.
„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple tăieri de costuri”, a spus Thomas Schaefer, CEO al brand-ului VW.
Marca Volkswagen, de departe cea mai mare din grup la capitolul mașini vândute, este pe cale de a intra într-un plan de restructurare care-și propune o reducere a costurilor cu 10 miliarde euro până în 2026. Marca trebuie să-și calibreze nivelul cheltuielilor, pentru a face față la trecerea la o gamă formată din vehicule electrice, scrie Reuters.