Ford Motor a anunțat că vânzările sale în SUA au crescut cu 9,6% în trimestrul doi din 2021, la 475.327 vehicule, datorită cererii solide pentru SUV-uri și modele electrice, transmite Reuters.
Luna trecută, livrările de vehicule electrice și hibride pe piața americană au urcat cu 117%, în timp ce livrările de SUV-uri au crescut cu 37%, a informat al doilea mare producător auto din SUA, scrie Agerpres.
În primele șase luni din acest an, Ford a vândut 12.975 de SUV-uri electrice Mustang Mach-E, iar anul viitor urmează să fie lansată versiunea electrică a celui mai bine vândut model, camioneta F-150.
Producătorii auto din SUA beneficiază de cererea solidă după ce consumatorii au optat pentru transportul personal în timpul pandemiei de COVID-19. De asemenea, ratele scăzute ale dobânzilor și stimulentele guvernamentale sprijină vânzările auto.
Totuși, livrările sunt afectate de deficitul global de cipuri pentru industria auto.
În mai, Ford a prezentat o serie de planuri destinate majorării cu 30% a cheltuielilor pentru automobilele electrice.
Potrivit unui plan denumit "Ford+", compania se așteaptă să cheltuie peste 30 de miliarde de dolari pentru electrificare, inclusiv dezvoltarea de baterii, până în 2030, comparativ cu ținta sa anterioară de 22 de miliarde de dolari. Ford a lansat crossover-ul complet electric Mustang Mach-E și intenționează să lanseze versiuni electrice ale utilitarei Transit și camionetei F-150.
CITEȘTE ȘI Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program"Aceasta este cea mai mare oportunitate a noastră pentru creștere și creare de valoare de la lansarea în producția de masă a Model T de către Henry Ford", a declarat directorul general de la Ford, Jim Farley.
Ford și alți mari producători auto mondiali se grăbesc să facă tranziția de la modele echipate cu motoare cu combustie internă la modele complet electrice, în contextul presiunilor venite din unele regiuni precum Europa și China pentru reducerea emisiilor poluante ale vehiculelor.
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat cliențilorÎn luna februarie a acestui an, șefii de la Ford au anunțat că întreaga gamă de modele din Europa va fi una complet electrică în 2030.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent și pe piața din România.