Reprezentanții Forvia Hella confirmă pentru Profit.ro decizia de închidere a centrului tehnic din Oradea, precizând că este vorba despre o „decizie strategică”.
Informațiile au fost transmise ieri de Profit.ro - VEZI AICI Noi informații privind concedieri apar legate de un gigant având în România peste 5.000 de angajați
Ei susțin că una dintre cauze este evoluția neașteptată a ritmului de vânzare a vehiculelor electrice, însă industria auto se confruntă în ansamblul ei cu o încetinire a producției.
CITEȘTE ȘI VIDEO Simulare de circulație pe tronsonul de autostradă pe care constructorii chinezi îl vor deschide în următoarele ore„Decizia are la bază creșterea semnificativă a presiunii concurențiale în industria auto europeană. Pe de o parte, producția de vehicule din Europa este considerabil mai scăzută decât s-a estimat inițial. Pentru anul 2025, proiecțiile pentru Europa prevăd doar 16-17 milioane de vehicule produse, cu trei-patru milioane mai puțin decât se anticipa în 2020. Se estimează că piața va stagna la acest nivel până în 2030.
Pe de altă parte, ritmul de electrificare în Europa a încetinit considerabil”, au transmis reprezentanții companiei pentru Profit.ro.
„Având în vedere aceste schimbări în mediul de piață și subutilizarea structurală a locației din Oradea, compania a decis să închidă centrul de dezvoltare începând cu data de 1 martie 2025.
CITEȘTE ȘI FOTO Mișcare curajoasă a Renault, care lansează modelul Kardian pe o piață pe care Sandero este liderPrioritatea noastră în acest demers a fost sprijinirea colegilor în tranziția lor profesională. Am implementat măsuri extinse pentru a facilita integrarea acestora în noi roluri profesionale, oferind sprijin activ în identificarea oportunităților pe piața muncii.
Reafirmăm angajamentul nostru de a susține colegii în această etapă dificilă și de a acționa responsabil în gestionarea schimbărilor strategice”, au explicat cei de la Forvia Hella decizia de închidere a Tehnical Center Oradea.
CITEȘTE ȘI Roxana Capătă, Director Ford România: Propunem un Program Rabla fără delimitări între Clasic și Plus, cu trei piloni de emisii și o singură mașină casată. Despre mașini vechi și fiscalizarea importurilor SH. Ford lansează propriul program EcoBonusÎn 2022, grupul francez Faurecia, printre cei mai mari furnizori de componente auto, prezent cu 5 fabrici în România, a finalizat achiziția companiei germane Hella, inclusiv a operațiunilor din România. În total, Faurecia avea circa 3.000 de angajați pe piața locală.
Grupul format din Faurecia și Hella se numește acum Forvia.
Astăzi, Forvia Hella România are aproximativ 4.500 de angajați în România, având unități de producție în Timișoara, Arad, Lugoj și Craiova.
Activitatea principală este producția de module electronice de control pentru industria auto, centrele R&D având ca obiect de activitate mechanical & hardware design, software, system test.
CITEȘTE ȘI VIDEO Metrorex anunță - Unde a ajuns cu lucrările la metroul spre Aeroportul OtopeniCentrul Tehnic din Oradea a fost deschis în 2022, având o suprafață de 900 de metri pătrați, cu 76 de stații de lucru, scopul principal fiind dezvoltarea de produse pentru mașini electrice, într-un moment în care cererea pentru astfel de componente era foarte mare.
Hella are 36.000 de angajați în mai mult de 125 de locații în întreaga lume și a generat vânzări de până la 6,2 miliarde de euro în primele nouă luni ale lui 2023.