„Reorganizarea companiei” este motivul pentru care Dacia începe de la 1 octombrie un amplu program „avantajos” de concedieri, potrivit unui document intern consultat de Profit.ro. Acesta se bazează pe plecările voluntare, personalul fiind compensat cu sume de bani proporționale cu vechimea în fabrică.
Dacia a fixat ca termen pentru programul de plecări voluntare data de 1 octombrie, astfel că în septembrie angajații care doresc să beneficieze de sumele compensatorii trebuie să-și depună cererile începând din 9 septembrie, până în data de 20 septembrie, după cum reiese dintr-un document transmis angajaților de companie, consultat de Profit.ro. Angajații care sunt acceptați în program vor primii primele de concediere odată cu lichidarea pentru luna septembrie.
Conform informării transmise angajaților Automobile Dacia, cea mai mică sumă este acordată persoanelor care au până la doi ani vechime, respectiv 22.000 de lei. Între 2 și 4 ani vechime, suma va fi de 55.000 lei, între 4 și 8 ani – 98.000 de lei, iar între 8 și 12 ani, 120.000 de lei. Cele mai bine răsplătite categeorii vor fi cele ale angajaților care au între 12 și 16 ani vechime, care vor primi 150.000 de lei, adică aproximativ 30.000 de euro, și salariații cu peste 16 ani, care vor primi 185.000 de lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vor exista și sume mai mari, în cazul angajaților care sunt înregistrați cu boli profesionale sau accidente de muncă, în cazul lor prima fiind de 210.000 de lei, indiferent de vechime. De asemenea, angajații cu recomndări medicale de schimbare a locului de muncă sau situații de acest gen, prima va fi de 195.000 de lei, indiferent de vechime, iar pentru cei care cumulează aceste condiții prima va fi de 210.000 lei.
Un avantaj în plus rămâne posibilitatea de achiziție a unei mașini Dacia, Renault sau Nissan, cu preț redus, conform contractului colectiv de muncă.
Dacia recomandă înscrierea în programul de plecări voluntare pentru cei din secțiile în care se pregătesc reduceri sau întreruperi de activitate, finalizări de proiecte, automatizări, robotizări, digitalizări, alte modificări de structuri sau de posturi.
Potrivit informațiilor obținute de Profit.ro, nu există o țintă privind numărul de persoane înscrise în programul de concedieri voluntare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fără prea multe oferte rămase pe piața de mașini noi, românii au dat năvală să importe mașini diesel second-hand, în special din Germania. Mașinile electrice au rămas doar excepțiiUzina Dacia încetează în acest an producția modelului Jogger, care a intrat deja pe liniile de fabricație din Tanger, Maroc. În locul acestui model urmează să intre în producție Bigster, însă volumele acestuia vor fi mai reduse în primul an de la debutul pe piață. Fabrica din România va mai avea alocate alte două modele, dar acestea vor intra în fabricație abia în 2026. De asemenea, fabrica Dacia a continuat să-și modernizeze o bună parte din activitățile de producție cu ajutorul roboților industriali, ceea ce conduce la necesitatea concedierii de angajați.
România are unul dintre cele mai ineficiente rapoarte între numărul de angajați din industria auto și volumul produs pe angajat, potrivit statisticilor ACEA. Cele două uzine de automobile, Craiova și Mioveni, au o producție de 3,2 vehicule pe angajat, anual, sub nivelul mediu din UE, care este de 5,4 vehicule, în timp ce România este printre țările UE cu cei mai mulți angajați (160.000) din industria auto. Proporția angajaților din cele două uzine românești de automobile este de 14,5% din totalul angajaților din producție din România, a treia cea mai mare valoare din UE.