Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) va discuta varianta de suspendare a prestării oricăror servicii către operatorul național aerian TAROM până la atingerea unui plafon de 50 milioane lei sau a unei alte valori care să fie decisă de către CA, ca și inițierea de acțiuni judiciare pentru recuperarea sumelor indicate că ar fi datorate de către TAROM, inclusiv, dacă este cazul, cu formularea unei cereri de declanșare a insolvenței operatorului național. UPDATE Mai jos - CNAB spune că au fost luate din timp măsuri de garantare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Subiectul a fost inclus pe ordinea de zi a ședinței de luna viitoare a Adunării Acționarilor, prin completarea acesteia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
UPDATE Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care se pregătește să discute subiectul, transmite că nu există niciun risc de întrerupere a operațiunilor TAROM pe Aeroportul Henri Coandă.
„CN Aeroporturi București a întreprins din timp acțiuni de garantare a debitului CN Tarom SA și nu a identificat motive pentru întreruperea furnizării de servicii comerciale către această companie”, arată reprezentanții CNAB.
CNAB este controlată majoritar (80%) de Ministerul Transporturilor, ca și TAROM, restul participației revenind Fondului Proprietatea. Anul trecut a avut afaceri de 557,3 milioane lei și un profit net de 34 milioane lei, cu aproape 1.370 de angajați.
La TAROM, CNAB deține 1,4% din acțiuni.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia va prezenta la Paris primul motor hibrid din istoria mărcii. Când se lansează oficial Jogger HEV și unde va fi produsDatoriile doar către ANAF sunt indicate la peste 81 milioane lei. La finele anului 2020, datoriile totale însumau circa 1 miliard lei, conform termene.ro.
TAROM, ca de altfel întreaga industrie aviatică, traversează o perioadă de mari dificultăți economico-financiare, nu doar ca urmare a efectelor pandemłei de Covid-19, ci și ca urmare a stării de război din țara vecină, Ucraina, cu efecte globale economico-sociale.
CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la BYD au anunțat modelele cu care intră în Europa: două SUV-uri și o limuzinăÎn plus, compania se află în prezent în plin proces de restructurare și reorganizare, urmând un plan de măsuri de reducere a costurilor, de evaluare și redimensionare a personalului, de optimizare a flotei și restructurare a rețelei de rute.
Totodată, compania, care înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, se află în imposibilitatea de a accepta revendicările Sindicatului Unit TAROM (SUT), care amenință cu greva de avertisment. Propunerea conducerii companiei este majorarea valorii tichetelor de masă de la 10 la 30 de lei și acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariați, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022.