Traficul de pe aeroportul Otopeni a crescut cu 15% în primele trei luni ale anului

Traficul de pe aeroportul Otopeni a crescut cu 15% în primele trei luni ale anului
scris 8 apr 2016

Traficul aerian de pe aeroportul internațional Henri Coandă din Otopeni a crescut cu 15% în primele trei luni din acest an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar pentru întregul an numărul de aterizări și de decolări va depăși 110.000, a declarat vineri directorul Direcției Serviciilor de Navigație Aeriană (DSNA) Bucuresti, Vasile Țocu.

În 2015, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări și decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din țară luate la un loc, pe care s-au înregistrat în total circa 90.000 de aterizări și decolări, potrivit reprezentanților Romatsa, regia de stat care se ocupă cu dirijarea traficului aerian din România, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News

În același timp, anul trecut au survolat România aproximativ 631.000 de avioane civile și militare, ceea ce înseamnă o medie zilnică de circa 1.800 de avioane. Traficul maxim a fost înregistrat în luna august, cu circa 2.300 de avioane care au tranzitat România.

Comparativ cu 2014, traficul aerian a crescut anul trecut cu 10%.

"15% a fost creșterea traficului pe Otopeni în primele trei luni din 2016, față de 2015. Anul ăsta depășim 110.000 de aterizări și decolări pe Otopeni", a spus Țocu, , în cadrul unei vizite în turnul de control al aeroportului.

ANAF: Ce categorii de acte administrative, fiscale și procedurale sunt valabile fără semnătură și ștampilă CITEȘTE ȘI ANAF: Ce categorii de acte administrative, fiscale și procedurale sunt valabile fără semnătură și ștampilă

Dirijarea traficului din România este asigurată de 552 de controlori de trafic angajați ai Romatsa, din care 300 sunt controlori de rută, iar restul se ocupă de aterizări și de decolări pe aeroporturi.

Aceștia lucrează în schimburi 12 cu 24 (12 ore de lucru, 24 de ore libere) sau 12 cu 48. Condițiile de angajare pentru controlorii de trafic sunt: diplomă de bacalaureat, trecerea testelor medicale, testarea abilităților. Candidații admiși fac, ulterior, șase luni de pregătire teoretică la Constanța.

Chiar dacă își doresc să dirijeze cât mai multe avioane, controlorii de trafic se plâng de infrastructura veche de dirijare din România, a declarat, pentru News.ro, un angajat din Romatsa, sub condiția anonimatului.

Candidații la postul de controlor de trafic sunt atrași, în special, de câștigurile mari, Romatsa fiind regia cu cele mai mari salarii din România. Câștigul mediu lunar brut este de circa 21.500 de lei în 2016, potrivit bugetului de venituri și cheltuieli aprobat în februarie de către Guvern. Romasta are circa 1.500 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
aeroportul otopeni