Toyota confirmă rechemarea de mașini din România, precizând că luna trecută au fost rechemate în service 1.639 de autovehicule pentru realizarea reparației necesare.
"Toyota România a inițiat la nivel local, în anul 2015, o campanie de rechemare în service a anumitor modele Toyota echipate cu airbag Takata ce viza înlocuirea capselor pirotehnice, parte componentă a airbag-urilor menționate, campanie ce se desfășoară și anul acesta. Rata de performare a campaniei a ajuns la 30%, ceea ce înseamnă că una dintre trei mașini din totalul celor afectate de la începutul campaniei au fost remediate. În luna martie a acestui an, Toyota a rechemat în service în România un număr de 1.639 de autovehicule pentru care va efectua gratuit reparația necesară.
Astfel, atelierele de reparații autorizate Toyota efectuează gratuit reparația necesară, la o dată convenabilă și stabilită de comun acord cu clienții. Operațiunea de reparație durează aproximativ 3-4 ore, în funcție de model, clienții fiind înștiințati, în prealabil, dacă apar amendamente sau completări aduse campaniei pe parcursul derulării acesteia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Airbagurile frontale Takata conțin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbagurile frontale s-ar activa, materialul pirotehnic neconform ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a acestuia.
În România nu a fost înregistrat până acum niciun caz de funcționare defectuoasă a airbagurilor Takata pentru niciunul dintre modelele autoturismelor vizate", transmite compania.
Profit.ro a anunțat vineri că Toyota a trimis o nouă notificare pentru o rechemare de amploare pentru România, în procesul global de înlocuire a airbag-urilor Takata. Este vorba despre mai bine de 28.000 de autovehicule care sunt pe șoselele din România.
Autoritățile au primit o nouă notificare de la Toyota România privind rechemarea în service a unui număr uriaș de vehicule, 28.236 de unități, aparținând mărcilor Toyota (Avensis Verso, Corolla, Yaris, Auris) și Lexus (SC430, IS) fabricate în Japonia, Turcia, Marea Britanie și Franța. Mașinile au fost produse, din datele transmise de companie, între anii 2001 și 2013, în funcție de model.
CITEȘTE ȘI Producător de cristal și veselă de TOP, acum în România doar la Sensodays.roPe scurt, așa cum este descrisă defecțiunea în notificare, airbagurile au o problemă cu capsa de detonare. Airbagurile Takata SPI, SPI-2, PSPI-6, vizate de campanie, conțin un material pirotehnic, care poate absorbi umiditatea. „Conform unui raport emis de producatorul Takata, materialul pirotehnic s-ar putea degrada, în condițiile expunerii prelungite la temperaturi și umiditate ridicate. În cazul unui accident în care se declanseaza airbag-ul frontal pasager, materialul pirotehnic neconform poate produce spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a airbagului. Spargerea capsei pirotehnice poate duce la împrăștierea fragmentelor metalice în interiorul habitaclului, crescând astfel riscul rănirii pasagerilor.”
Proprietarii vor primi scrisori prin care sunt înștiințați și vor fi invitați la un atelier autorizat Toyota. Reaprația poate dura între 0,5 și 3 ore, în funcție de model. Campania a început în 28 martie 2018 și nu are limită de timp, dar punerea în aplicare este condiționată de disponibilitatea pieselor de schimb.
CITEȘTE ȘI Dacia Duster are primele probleme din an: rechemare în service din cauza unor defecțiuni care pot lăsa mașina fără roțile din fațăÎn urmă cu un an, a fost anunțată o altă campanie, pentru aceeași defecțiune, care a cuprins circa 25.000 de automobile din România.
La nivel global, Toyota a fost nevoită să cheme în service pe cheltuiala companiei peste 3 milioane de vehicule, prima rechemare fiind demarată în 2013, după declanșarea scandalului. Între timp, Takata a fost nevoită să intre în insolvență și a fost cumpărată de rivalii de la Key Safety Systems pentru suma de 1,58 miliarde de dolari. KSS a cumpărat doar activele Takata, inclusiv cele trei fabrici din România.