Surpriză la Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares a demisionat înainte de termen, acționarii au acceptat demisia

Surpriză la Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares a demisionat înainte de termen, acționarii au acceptat demisia
scris ieri, 22:36

Stellantis a transmis un mesaj surprinzător, duminică seara, prin care anunță că CEO-ul Carlos Tavares a demisionat iar demisia sa a fost acceptată. Tensiunile de la vârful companiei au crescut în ultimele luni, având cauze atât financiare, cât și operaționale. Compania anunțase că este în căutarea unui nou CEO, dar schimbarea trebuia făcută peste doi ani.

FOTO Livratorii din România ai Glovo, Tazz, Bolt, Bringo au fost duși la un curs de educație și siguranță rutieră CITEȘTE ȘI FOTO Livratorii din România ai Glovo, Tazz, Bolt, Bringo au fost duși la un curs de educație și siguranță rutieră
Urmărește-ne și pe Google News

În această seară, al patrulea producător de automobile din lume a anunțat că membrii Consiliului său de Administrație au acceptat demisia lui Tavares. Acesta își va părăsi imediat rolul de director executiv, ceea ce denotă o ruptură ireconciliabilă între cel care a condus întreg procesul de creare a companiei Stellantis și reprezentantul principalului acționar, familia Agnelli. 

"Stellantis NV anunță că Consiliul de Administrație al companiei, reunit astăzi sub președinția lui John Elkann, a acceptat demisia lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis cu efect imediat. Procesul de numire a unui nou CEO, condus de un comitet special al Consiliului de Administrație, este în curs de desfășurare și va fi finalizat în prima jumătate a anului 2025. Între timp, un nou comitet executiv temporar, prezidat de John Elkann, va fi instalat", a transmis Stellantis, care precizează că își confirmă obiectivele prezentate comunității financiare la 31 octombrie 2024 pentru rezultatele sale anuale 2024.

John Elkan i-a mulțumit lui Carlos Tavares, în anunțul oficial, „pentru anii de serviciu dedicat și rolul pe care l-a jucat în crearea Stellantis”.

Cel mai probabil, fără Carlos Tavares, Stellantis, formată prin fuziunea PSA Peugeot Citroen și Fiat Chrysler, ar fi avut foarte puține șanse să existe în forma actuală. Anterior, Fiat încercase o fuziune cu Renault, respinsă însă de francezi din cauza opoziției Nissan.

În octombrie, Stellantis, formată prin fuziunea Fiat – Chrysler cu Peugeot Citroen, a anunțat o serie de schimbări la nivelul managementului și a confirmat totodată că actualul CEO, Carlos Tavares, se va retrage la finalul contractului.

Stellantis a anunțat atunci că „procesul formal de identificare a unui succesor al lui Carlos Tavares, când acesta se retrage la sfârșitul mandatului său de CEO la începutul anului 2026, este în desfășurare. 

VIDEO & FOTO We, Robot: Elon Musk a venit la evenimentul Cybercab însoțit de un robot fake CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO We, Robot: Elon Musk a venit la evenimentul Cybercab însoțit de un robot fake

Acum, Stellantis spune tot că procesul de numire a unui nou CEO permanent este „în curs de desfășurare”, dar că, între timp, va fi înființat un nou comitet executiv interimar, condus de președintele John Elkann.

În calitate de șef al PSA Peugeot, Tavares a preluat controlul companiei în ianuarie 2021, când a fuzionat cu Fiat Chrysler Automobiles. 

Stellantis nu se află în cea mai înfloritoare perioadă a sa, dar continuă să se consolideze, la aproape patru ani de la crearea companiei prin fuziunea Fiat – Chrysler cu compania franceză PSA (Peugeot Citroen). Carlos Tavares, cel care conduce Stellantis încă de la înființare, a reușit să unifice cele 14 mărci, a generat profituri record, a demarat procesul de unificare a platformelor, astfel încât să poată accelera singergiile diviziilor grupului și a revitalizat chiar și cele mai slab performante branduri din grup. Chiar și așa, mai sunt multe semne de întrebare privind viitorul acestor branduri care încă nu sunt capabile să producă profit, problemele cele mai mari fiind în SUA, acolo unde Chrysler sau Dodge încă își caută drumul corect, iar mărcile europene nu reușesc să penetreze piața.

VIDEO&FOTO Grecii au adus peste 500 de muncitori la Autostrada Bucureștiului. Unde au ajuns cu lucrările CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grecii au adus peste 500 de muncitori la Autostrada Bucureștiului. Unde au ajuns cu lucrările

În America, acolo unde sunt cele mai mari probleme, Antonio Filosa  a fost numit Chief Operating Officer Regiunea America de Nord, o funcție care se adaugă celei de CEO al mărcii Jeep. El îl înlocuiește pe Carlos Zarlenga, care deocamdată nu a primit altă poziție în companie. Filosa a condus anterior activitățile din America de Sud, unde a obținut performanțe financiare și de vânzări.

În Europa, Uwe Hochgeschurtz pleacă din companie, din cea mai înaltă poziție regională, COO al Europei Extinse. Este al doilea CEO care provine de la Opel și care pleacă din Stellantis după ce părea că face performanță, după Michael Lohscheller. În locul lui Hochgeschurtz a fost numit Jean-Philippe Imparato, care era CEO al diviziei de vehicule comerciale Pro One, o funcție pe care și-o păstrează.

O altă plecare importantă este Natalie Knight, CFO al Stellantis, care a lucrat în această poziție doar un an și două luni și care va fi înlocuită acum de Doug Ostermann. Acesta vine din China unde a fost COO regional, dar are o experiență solidă în finanțe, în industria auto.

FOTO Accident grav în capitală - O mașină a zburat de pe șosea și a căzut la intrarea în Pasajul Lujerului, pe linia de tramvai 41 CITEȘTE ȘI FOTO Accident grav în capitală - O mașină a zburat de pe șosea și a căzut la intrarea în Pasajul Lujerului, pe linia de tramvai 41

O altă numire este cea a lui Grégoire Olivier în funcția de Chief Operating Officer China, în plus față de rolul său de „Ofițer de legătură” al Leapmotor International având o experiență bună pe piața chineză.

O schimbare majoră s-a petrecut și la mărcile premium italiene ale grupului. Santo Ficili  a fost numit CEO Maserati și Alfa Romeo și devine membru al echipei de management a grupului. El a fost anterior Contry Manager al Stellantis Italia. Davide Grasso, care a condus cele două mărci, nu a primit încă o nouă poziție în companie.

În fine, o schimbare organizațională s-a petrecut și în zona de aprovizionare, care trece în subordinea lui Arnaud Deboeuf, șeful departamentului industrial.

VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila, asfaltat a patra oară. Constructorul va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase CITEȘTE ȘI VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila, asfaltat a patra oară. Constructorul va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase

Carlos Tavares, CEO Stellantis, a explicat anterior că toate aceste schimbări sunt o adaptare la „perioada darwiniană”.

„În această perioadă de transformare darwiniană pentru industria auto, datoria și responsabilitatea noastră etică este să ne adaptăm și să ne pregătim pentru viitor, mai bine și mai rapid decât concurenții noștri, pentru a oferi clienților noștri curat, mobilitate sigură și accesibilă.”, a spus Tavares.

VIDEO „Cybercab” de la Tesla, robotaxiul care se conduce singur, prezentat de Elon Musk CITEȘTE ȘI VIDEO „Cybercab” de la Tesla, robotaxiul care se conduce singur, prezentat de Elon Musk

John Elkann, președintele Consiliului de Administrație, reprezentantul familiei Agnelli, cel mai mare acționar al Stellantis, a anunțat că susține toate aceste schimbări. „Consiliul de Administrație este unanim în sprijinul lui Carlos Tavares și al schimbărilor decisive anunțate astăzi. Suntem încrezători că acești pași de simplificare a organizației noastre vor consolida echipa noastră de management în eforturile sale de a restabili performanța Companiei la standardele din industrie”.

Stellantis și-a revizuit în toamnă previziunile financiare pentru acest an, justificând decizia prin „deteriorarea dinamicii din sectorul auto global”, dar și prin „corectarea problemelor de performanță din America de Nord”.

INFOGRAFIC Costul încărcării unei mașini electrice în Europa, pe țări. România este printre cele mai scumpe CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Costul încărcării unei mașini electrice în Europa, pe țări. România este printre cele mai scumpe

Revizuirea cuprinde marja operațională curentă, care a fost estimată între 5,5% și 7,0% pentru anul fiscal 2024, o scădere substanțială față de previziunile anterioare, care vorbeau despre o marjă operațională curentă „de două cifre”. De asemenea, a fost anunțată o țintă negativă pentru fluxul de numerar liber industrial, între -5 miliarde euro și -10 miliarde euro, comparativ cu fluxul de numerar liber industrial „pozitiv” vizat anterior.

Stellantis a fost în 2023 una dintre cele mai profitabile companii auto din lume, cu 24,3 miliarde euro profit operațional, respectiv o marjă de 12,8%. Veniturile companiei, de 190 miliarde euro, au plasat-o pe poziția a treia în lume, după Toyota și VW, iar vânzările de 6,2 milioane de vehicule au clasat compania pe locul 4, fiind depășită la mică distanță și de General Motors.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
carlos tavares
alfa romeo
maserati