Într-un context economic global sumbru, sectorul auto se confruntă cu o serie de provocări, inclusiv reglementări de mediu mai puternice și mai stricte, arată un studiu Coface, care precizează că vânzările de mașini înregistrează o evoluție negativă care nu a mai fost întâlnită de la marea recesiune din 2008, întregul sector fiind marcat de incertitudine.
"Forțați să se conformeze acestei noi situații tehnologice și dorințelor consumatorilor, producătorii de automobile investesc masiv în reproiectarea mașinilor, crescând costurile de producție", spun analiștii Coface.
Mai mult, apariția pe piață a multor jucători noi precum Google Waymo, Tesla, Arcfox sau Aiways – crește incertitudinea pe o piață obișnuită cu o anumită stabilitate și cu tendințe de concentrare prin fuziuni, achiziții și investiții comune, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În septembrie 2018, Uniunea Europeană (UE) a fost afectată de punerea în aplicare a normelor stricte de certificare a noilor modele de mașini, procedura de testare armonizată la nivel mondial a vehiculelor ușoare (WLTP).
Un fenomen global
"Aceste reguli mai stricte au condus în special la blocaje pentru producătorii de automobile, aprobările întârziate generând o lipsă de modele disponibile la dealeri. Prin urmare, clienții și-au întârziat cumpărăturile, lucru care a avut un impact direct asupra numărului de înmatriculări (-23,5% în septembrie 2018)", se menționează în studiu.
Pe lângă aceste bariere tehnice și administrative, s-a prefigurat o tendință negativă la nivelul consumatorilor din zona euro încă de la începutul anului 2018. Acest lucru descurajează consumatorii să cumpere vehicule noi, mai ales în condițiile în care stimulentele pentru a trece la consumul de energie ecologică scad simțitor.
Piața americană este, de asemenea, afectată de o cerere mai redusă (-1,1% la sfârșitul lunii octombrie 2019, în special pentru berline și alte mașini, deși surprinzător de stabilă pentru SUV-uri, furgonete și alte camioane ușoare). Această tendință continuă să afecteze activitățile producătorilor de automobile, odată cu închiderea mai multor fabrici din țară.
Dificultăți care afectează întregul ecosistem
Nu îl ultimul rând, piața chineză este grav afectată de scăderea cererii (-4% în octombrie 2019), în mare parte din cauza unei anumite atitudini de expectativă a consumatorilor care așteaptă stimulentele fiscale anunțate de guvern. Acest lucru se adaugă efectelor războiului comercial dintre China și Statele Unite.
În plus, marile municipalități, cum ar fi Beijing, Shanghai și alte orașe similare, impun limite stricte pentru înmatriculările de mașini în fiecare an. Prin urmare, gospodăriile chineze se orientează masiv către mașini la mâna a doua.
CITEȘTE ȘI Bolt lansează un nou serviciu în Cluj-Napoca"În mod firesc, dezvoltarea și veniturile furnizorilor de automobile sunt puternic afectate de această încetinire. Raționalizarea costurilor de producție și a evoluțiilor tehnologice legate de constrângerile de mediu impuse producătorilor de mașini au repercusiuni asupra întregului lanț de aprovizionare. Acest lucru este valabil în special pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare. Acest aspect poate duce la fuziuni și achiziții pentru a raționaliza costurile respective și a aduce pe piață tehnologii decisive cu impact asupra peisajului industriei auto", mai spun analiștii.