Strategiile agresive de dezvoltare ale operatorilor aerieni low-cost sunt pe cale să răstoarne ierarhia pieței europene, relatează Bloomberg.
Ryanair Holdings, cel mai mare operator low-cost din Europa, și-a mărit numărul de pasageri cu 15% în 2016, la 117 milioane, care ar putea fi cel mai mare în rândul tuturor transportatorilor din regiune, depășind și Deutsche Lufthansa, care va raporta datele săptămâna viitoare.
Norwegian Air Shuttle a atras anul trecut 29,3 milioane de pasageri, cu 14% mai mulți față de 2015, fiind probabil să depășească pentru prima oară Scandinavian Airlines, a companiei SAS, care va comunica la rândul ei datele săptămâna viitoare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul de pasageri transportați de operatorul Wizz Air a urcat cu 19% anul trecut, la 23 de milioane, ca urmare a creșterii numărului de destinații occidentale.
Operatorii cu discount atrag tot mai mulți pasageri datorită prețurilor mici practicate, chiar dacă cererea este limitată de creșterea economică slabă și riscurile teroriste.
Lufthansa, Air France-KLM și IAG, proprietarul British Airways, au răspuns prin înființarea propriilor divizii low-cost, dar au avut în general probleme să concureze cu Ryanair și EasyJet, din cauza opoziției angajaților față de reducerea costurilor.
Lufthansa, care în 2015 a transportat 108 milioane de pasageri, cei mai mulți din Europa, este supusă în special presiunilor pentru că Ryanair și-a intensificat atenția asupra Germaniei.
Grupul german, care include și Austrian Airlines și Swiss, a încheiat probabil anul 2016 cu circa 110 milioane de clienți, în baza datelor raportate până în noiembrie și a estimărilor pentru decembrie, cu circa 7 milioane mai puțini față de Ryanair.
Air France-KLM, IAG și Lufthansa rămân principalii trei operatori aerieni din Europa în funcție de trafic, care măsoară numărul de pasageri multiplicat cu distanța parcursă.
În cazul operatorilor low-cost traficul este în general mult mai scăzut, întrucât aceștia sunt specializați în cursele pe distanțe scurte, cu excepția Norwegian.
Acțiunile operatorilor low-cost au înregistrat anul trecut performanțe mai bune decât cele ale companiilor tradiționali.
Astfel, acțiunile Ryanair au coborât cu 3,4%, în timp ce titlurile Lufthansa au scăzut cu 16%, ale SAS cu 43% și ale Norwegian cu 11%. Acțiunile IAG au pierdut 28%, iar Air France-KLM aproximativ 26%.
Operatorul britanic cu discount EasyJet a înregistrat anul trecut cele mai slabe performanțe între companiile low-cost, cu un declin al titlurilor de 42%, din cauza expunerii la incertitudinile economiei britanice și la deprecierea lirei sterline, după referendumul pro-Brexit din iunie. Compania va raporta datele privind numărul pasagerilor vineri.