După ce suspendaseră anul trecut semnarea unui nou contract de parteneriat pentru producția de vehicule în Turcia, Koc Holding, partenerii Ford în Ford Otosan, și Stellantis au semnat un nou contract care privește uzina Tofaș.
Stellantis și Koc Holding - cel mai mare producător de vehicule comerciale din Turcia și unul dintre cei mai mari din Europa - au semnat un nou acord strategic „pentru expansiunea parteneriatului lor și a proiectului de optimizare a activităților din Turcia”. Acordul, considerat strategic, Tofaș (Turk Otomobil Fabricasi AȘ) va cumpăra toate acțiunile Stellantis Otomotiv Pazarlama AS, compania de distribuție a Stellantis în Turcia. Asta înseamnă că Stellantis cedează activitățile de distribuție către parteneriatul pe care îl au cu Koc Holding. În consecință, toate mărcile Stellantis vândute pe piața din Turcia, Alfa Romeo, Fiat, Citroën, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel și Peugeot, vor fi distribuite de Tofaș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia Stellantis urmărește „adunarea tuturor activităților din Turcia sub o singură entitate, susținută de doi acționari puternici”, decizie care ar trebui să genereze „sinergii fără precedent în ceea ce privește activitățile comerciale, producție și cercetare-dezvoltare la nivel global”.
„Această investiție strategică, împreună cu volumul producției Tofaș, performanța la export și capacitățile de cercetare și dezvoltare, vor duce compania la noi niveluri în industria auto. Fiind prima companie de automobile din Turcia, și datorită acestei noi investiții, Tofaș își va extinde obiectivele și își va consolida referințele”, a declarat Levent Çakıroğlu, CEO al Koç Holding.
Și Carlos Tavares, CEO Stellantis, confirmă importanța pe care o acordă pieței din Turcia: „Turcia ocupă o poziție cheie în cadrul planului nostru strategic pe termen lung Dare Forward 2030, în vederea obținerii unei cote de piață semnificative în Orientul Mijlociu și Africa. Consolidarea parteneriatului nostru cu Koç Holding ne va permite să creăm sinergii, să creștem valoarea și să dezvoltăm potențialul comercial al mărcilor Stellantis pe toate segmentele”.
CITEȘTE ȘI Dacia prezintă unul dintre proiectele secrete: Lucrăm la un pick-up, dar și la alte modele. Lucrăm și la noua generație SpringAcordul prevede inclusiv faptul că Tofaș va produce un nou model cu nume de cod „K0”, în versiunile de vehicule utilitare ușoare de dimensiuni medii și autoturisme, comercializate sub cele cinci mărci (Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall, Fiat) cu obiectivul de a lansa producția la începutul anului 2025. De asemenea, se precizează că producția actuală a lui Doblo va continua până la începerea lucrărilor la liniile de producție a modelului „K0” în iulie 2023. Actualul proiect Fiat Egea/Tipo este prelungit până la sfârșitul anului 2025.
Tranzacția prin care Tofaș cumpără acțiunile companiei de distribuție Stellantis din Turcia urmează să se finalizeze în a doua jumătate a anului 2023, sub rezerva autorizațiilor de reglementare și a aprobării autorităților de concurență.
CITEȘTE ȘI Dacia prezintă unul dintre proiectele secrete: Lucrăm la un pick-up, dar și la alte modele. Lucrăm și la noua generație SpringKoc Holding, un grup de companii controlat de familia Koc (63,7%) și care tranzacționează pe bursă un pachet de 26,69% din acțiuni, este cel mai mare holding industrial din Turcia. Koc Holding are un parteneriat cu Ford, în cadrul Otosan, prin intermediul căruia a preluat uzina din Craiova, în care este produs modelul Ford Puma și unde va intra în fabricație și familia de utilitare Courier. Tofaș, parteneriatul cu Stellantis, este cel mai mare producător auto din Turcia, în timp ce Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale și camioane din Turcia.