Guvernul francez va vărsa până la 4 miliarde de euro în recapitalizarea companiei aeriene Air France-KLM, urmând să își dubleze participația, în prezent de 14,3%.
În urma operațiunii, statul francez va deveni cel mai mare acționar al companiei, autoritățile olandeze nedorind să participe la operațiune.
Anterior a fost anunțat că Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru un pachet de refinanțe destinat companiei aeriene Air France-KLM, susținut de stat, a anunțat ministrul de Finanțe, Bruno Le Maire, transmite Reuters.
Le Maire a refuzat să spună care este suma implicată. El a confirmat că boardul Air France-KLM se va reuni luni pentru a discuta și aproba pachetul financiar, în condițiile în care carantinele succesive legate de pandemia de Covid-19 și-au pus amprenta asupra finanțelor companiei, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Air France-KLM, care a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro (12,2 miliarde de dolari) sub formă de împrumuturi acordate de guvern, a discutat despre un plan de recapitalizare în mai multe etape, pentru a reduce povara datoriilor, au spus surse apropiate situației.
Acest lucru va implica probabil conversia unui împrumut guvernamental francez de 3 miliarde de euro în instrumente financiare hibride.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiDar planul a fost întârziat de neînțelegerile asupra cererilor UE ca Air France să renunțe la sloturile de decolare și aterizare pe aeroportul Paris-Orly.
Le Maire a declarat că compania aeriană a renunțat la anumite sloturi în negocieri, dar nu la cele 24 cerute inițial de Bruxelles, care ar fi pus Air France la egalitate cu cele cedate de compania germană Lufthansa la Frankfurt și Munchen, ca parte a majorării sale de capital susținute de stat.
"A fost o negociere lungă și dificilă, dar cred că am ajuns la un acord bun cu (șefa competiției din UE) Margrethe Vestager", a spus Le Maire.
Franța și Țările de Jos dețin fiecare aproape 14% din Air France-KLM, iar statul olandez a purtat discuții separate cu UE cu privire la convertirea împrumutului său de 1 miliard de euro către KLM în datorie hibridă, în schimbul cedării de sloturi pe aeroportul Amsterdam-Schiphol.