Vânzările de automobile electrice din Germania par a-și fi revenit ușor în septembrie, conform datelor KBA analizate de Profit.ro, pe o piață auto care a scăzut. Cea mai mare surpriză a fost modelul Skoda Enyaq, care a înregistrat o creștere foarte mare.
Germania a înregistrat o creștere a ponderii vehiculelor electrice în totalul pieței, în luna septembrie, la 16,5%, de la 13 ,7% în luna anterioară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Procentul nu este nici pe departe cel mai mare înregistrat de când au fost lansate automobilele electrice, dar reprezintă o creștere importantă după momentul eliminării subvențiilor, în 2023. În cifre absolute, vânzările de automobile electrice din Germania au în acest moment o creștere de 8,7% față de anul trecut, cu un volum de 276,390 de unități, având în septembrie un total de 34.479 de vehicule.
Principalelel automobile care au contribuit la evoluția pozitivă a segmentului electric nu sunt modelele Tesla, așa cum poate s-ar fi așteptat mulți, ci mașinile Skoda și VW. Enyaq, modelul produs în Cehia, a fost liderul segmentului în luna septembrie, cu 3.400 de unități, depășind Tesla Model Y, care a înmatriculat numai 3.067 de unități.
Pe locul al treilea s-a aflat noul model de la VW, ID.7, cu 2.673 de vehicule, fiind urmat de ID.4 și ID.5, care au vândut împreună 1.971 de unități. MINI, Cupra Born, BMW X1 și VW ID.3 continuă clasamentul celor mai vândute mașini electrice din Germania.
Skoda Enyaq a avut și cea mai mare creștere dintre toate modelele vândute pe piața din această țară, cu aproape 200% în plus față de anul trecut, pe locul al doilea aflându-se tot o mașină de la Skoda, SUV-ul Karoq, care a avut un avans de 95%. Opel Astra și modelele electrice VW ID.4 și ID.5 au avut și ele peste 50% creștere.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO PREMIERĂ MONDIALĂ: Dacia dezvăluie SUV-ul Bigster, cu trei noi motoareDacia Sandero a atras din nou atenția pe piața germană cu o creștere foarte bună, 35%, având un volum de aproape 2.000 de unități. De altfel, Dacia a încheiat luna septembrie cu un plus de 4% față de volumul de anul trecut, având 4.088 unități înmatriculate, ceea ce-i menține cota de piață la 2%.
După cum putem observa, Sandero a reprezentat jumătate din vânzările mărcii. Pe primele nouă luni ale anului, vânzările Dacia s-au ridicat la 52.856 unități, în creștere cu 2,5%, un rezultat bun pentru marcă, pe o piață aflată într-un declin ușor.
De la începutul anului, în Germania s-au înmatriculat 2,1 milioane de autoturisme noi, cu 1% mai puține decât în urmă cu un an.