Jim Farley, CEO-ul Ford, a declarat că mașinile electrice de mici dimensiuni, cu prețuri accesibile, sunt obligatorii în acest moment, pentru companie, după ce, în ultima perioadă, „predicțiile în domeniul EV (mașini electrice - n.r.)” nu au fost o experiență plăcută.
Ford se va axa pe dezvoltarea de automobile electrice mici, ieftine, care să poată genera profit într-un timp scurt, potrivit lui Jim Farley, care a declarat într-o conferință, în New York, că „am fost în zona predicțiilor în domeniul EV; nu a fost o călătorie grozavă”. El este de părere că ultima perioadă a fost specifică unei piețe în schimbare, ceea ce a făcut complicată anticiparea profitabilității automobilelor electrice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ford și-a schimbat în ultimul an strategia electrică, din cauza unei scăderi a pieței de automobile electrice, care a determinat mulți competitori să reducă prețurile, inclusiv cea mai vândută marcă, Tesla. Ford a decis să amâne unele investiții în producția de mașini electrice și să dezvolte o nouă platformă pentru mașinile 100% electrice, mai mică și cu costuri mai mic, care să ofere prețuri reduse și să genereze profit imediat după lansare.
„Este nenegociabil faptul că vom aloca investiții pentru un nou vehicul accesibil, electric, și va trebui să facem bani în primele 12 luni”, a spus Fairley, potrivit Automotive News.
La nivelul întregii industrii auto a luat naștere noul curent, al mașinilor electrice accesibile, singurele care ar putea relansa vânzările de vehicule cu emisii zero, după ce segmentul de vehicule cu prețuri mari a frânat semnificativ în 2023. Mai mult decât atât, doar cu automobile ieftine, mărcile occidentale, din Europa sau SUA, vor reuși să concureze cu producătorii chinezi, care au ajuns la un nivel extrem de avansat cu mașinile electrice, cu ajutorul susținerii guvernamentale.
CITEȘTE ȘI Stellantis a fost depășită de General Motors și coboară pe locul 5 în lume, într-un an cu recorduri financiareFord se numără printre mărcile auto care nu au reușit încă să facă profitabilă afacerea cu vehicule electrice, compania americană având bugetată o pierdere de circa 5 miliarde în 2024, pe segmentul electric.
Ford produce în SUA modelul Mustang Mach-E, primul automobil electric al mărcii, iar în Europa se pregătește să lanseze nu mai puțin de trei modele, dintre care două vor fi produse în România. Primul este SUV-ul Explorer, care va fi asamblat în Koln, pe platforma MEB, iar celelalte sunt Puma EV și Transit/Tourneo Courier, ce vor fi fabricate în România, la Craiova. Prețurile acestora nu au fost încă anunțate, însă este de așteptat să depășească cu cel puțin 10.000 de euro prețurile versiunilor similare echipate cu combustie.