Thierry Koskas, CEO-ul mărcii Citroen, aduce din nou în spațiul public reorientarea mărcii franceze către zonele accesibile ale pieței, confirmând intrarea pronunțată pe segmentul pe care îl monopolizase de cel puțin un deceniu Dacia.
Discuțiile despre repoziționarea mărcii Citroen sunt deja prezente în spațiul public de cel puțin un an, însă în ultimele luni afirmațiile făcute cu diferite ocazii de șeful Citroen, Thierry Koskas, referitor la concurența dintre brandul pe care îl conduce și marca românească Dacia s-au intensificat.
Ele au pornit de la o primă negare, făcută cu mult timp în urmă, în care părea că nu este de acord cu această asemănare dintre branduri, și a sfârșit prin a recunoaște deschis că ambele mărci țintesc aceiași clienți.
În cel mai recent interviu, Thierry Koskas vorbește despre „valorile de bază” ale mărcii franceze pe care o conduce, despre care spune că „nu corespund cu nicio altă marcă Stellantis”: popular, confortabil, simplu, durabil și îndrăzneț.
El subliniază că noul C3, cel mai ieftin model din gama Citroen în acest moment, oferă atât un preț accesibil, cât și „un confort de neegalat”, cu ajutorul suspensiilor hidraulice, având totodată și „un design izbitor”. Mai mult, mașina nu a avut nevoie de un configurator, datorită opțiunilor „foarte clare”.
În egală măsură, versiune electrică este prezentată de Koskas ca fiind nu doar primul vehicul Stellantis care folosește mașini LFP, mai ieftine, ci și profitabil, deși are un preț de 23.300 de euro, „printre cele mai ieftine din segmentul ei”.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Record de producție la Ford Otosan Craiova. Dacia, așteptări pentru un nivel similar. Calculele reale pentru industria auto româneascăInevitabil, comparația cu marca Dacia a fost adusă în discuție, iar șeful Citroen a ținut să confirme. „Noi vedem din ce în ce mai mult Dacia ca pe un concurent. Și nu trebuie să ne fie rușine cu asta”, spune Koskas, care, însă, subliniază că „nu vom imita Dacia, Citroen are prea multă istorie în spate pentru asta”.
Managerul Citroen a ținut să corecteze o imagine pe care nu și-o dorește: „Valorile noastre au crescut de-a lungul deceniilor într-o direcție complet diferită de cele ale Dacia”, spune Thierry Koskas, amintind de „confort și design”.
Șeful Citroen mai precizează și faptul că „o altă diferență față de Dacia este că nu toate mașinile noastre trebuie să fie ieftine”, amintind de viitorul C5 Aircross care va avea o versiune electrică ce va avea o autonomie mare și implicit un preț mai ridicat.
CITEȘTE ȘI FOTO - BYD lansează hibridul cu încărcare la priză cu autonomie de 2.000 kmÎn același timp, CEO-ul Citroen a spus foarte clar că nu intenționează să mai lanseze mașini în segmentul D, acolo unde, cândva, modelele C5 și C6 reprezentau etaloane ale confortului. „Citroen nu-și dorește să fie premium”.
Citroen se află într-o perioadă de tranziție, de la o marcă mainstream la o marcă accesibilă, poziționarea sa fiind deciză în cadrul Stellantis astfel încât să nu permită canibalizarea între mărcile grupului. În același timp, scăderile vânzărilor din ultimii ani, au adus Citroen în situația în care vinde mai puține mașini decât Dacia, inclusiv pe piața internă, Franța.
Pe segmentul de autoturisme, în 2024, Citroen a vândut 74.200 unități, în scădere cu -1%, având o cotă de piață în scădere, la 7,1%. Rivalii de la Dacia au vândut în intervalul similar 88.200 unități, în scădere cu -4,5%, dar cu o cotă de piață de 8,5%. Cumulat, pe ambele segmente, autoturisme și LCV, Citroen devansează Dacia, pentru simplul motiv că marca românească nu mai are în gamă vehicule comerciale.