Primul automobil hibrid construit de marca românească Dacia va putea fi cumpărat începând cu luna ianuarie. Mașina va avea 140 de cai putere și va putea rula exclusiv electric.
Deschiderea comenzilor pentru versiunea Jogger HYBRID 140 va avea loc în ianuarie 2023, primele livrări fiind prevăzute în luna martie a anului viitor, a anunțat Dacia, care marchează astfel lansarea primului său model cu motorizare benzină - electric.
„Jogger HYBRID 140 se adresează clienților aflați în căutarea unui vehicul spațios și polivalent, adaptat atât unei utilizări în traficul urban, cât și traseelor lungi și activităților în aer liber. În plus, modelul oferă o tehnologie modernă care asigură un demaraj sistematic în mod 100 % electric și un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerări energice”, spune Dacia în descrierea noului model ce va fi fabricat la Mioveni.
Jogger a fost dezvoltat de Dacia pentru a înlocui nu mai puțin de trei modele anterioare, Lodgy, Logan MCV și Dokker, și s-a vândut în primul an de existență în peste 50.000 de exemplare, fiind înregistrate în acest moment 83.000 de comenzi ale clienților.
CITEȘTE ȘI Autoturismele electrificate din România au depășit 21% cotă de piațăNoua versiune hibridă a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride fără să afecteze spațiul destinat pasagerilor sau bagajelor. Mai exact, bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, la fel ca rezervorul GPL în cazul motorizării ECO-G 100.
Încărcarea bateriei în modul specific hibrid, „B" („Brake"), cutia de viteze automată cu care este echipat Jogger HYBRID 140 permite amplificarea frânării regenerative și creșterea eficienței frânei de motor și asigură un nivel mai ridicat al recuperării de energie.
Afișajul de bord specific lui Jogger Hybrid 140 integrează o serie de informații tipice, precum nivelul de încărcare al bateriei de tracțiune, autonomia rămasă sau transferul de energie.
Dacia Jogger are o putere combinată de 140 CP (benzină plus electric) și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2. Motorizarea hibridă este formată dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1.6 litri și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, permit rularea în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp. Mai mult, motorul va reduce consumul cu până la 40% (în condiții similare de conducere cu un motor echivalent pe benzină). Consumul este îmbunătățit și cu ajutorul pornirii exclusiv electrice.
Bateria lui Jogger se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP).
Un amănunt important este și faptul că bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.
„La mai puțin de un an de la lansarea modelului Jogger, intrăm într-o nouă etapă propunând pe acest model motorizarea HYBRID 140. Este o motorizare hibridă fără ambreiaj care asigură demararea în mod pur electric și reducerea consumului de carburant. Ilustrând perfect poziționarea mărcii Dacia, Jogger HYDRID 140 este mașina de familie hibridă cea mai accesibilă de pe piață, dispunând de un spațiu interior generos și de echipamente esențiale. Odată cu sosirea acestei versiuni, Dacia inaugurează motorizarea hibridă în gama sa”, a declarat Lionel Jaillet, director de Performanță Produs Dacia.
Dacia a anunțat că introduce în paleta de vopseluri, cu ocazia lansării lui Jogger Hybrid o nouă culoare, Gri Schiste.