Cancelarul german Olaf Scholz, aflat în campanie electorală cu scopul unei realegeri, cere introducerea unei prime europene la cumpărarea de vehicule electrice - după ce Guvernul de la Berlin a desființat o primă de acest tip, provocând o prăbușire a vânzărilor -, în contextul în care industria automobilului din Germania întâmpină dificultăți în a trece la mașina cu baterie, arată AFP.
”Avem nevoie de stimulente la cumpărarea de mașini electrice, sub forma unei prime auropene sau unei susțineri directe a mașinilor electrice fabricate în Germania”, a scris pe rețele de socializare Scholz, după o vizită la o fabrică a constructorului american Ford, la Koln, scrie News.ro.
Politica economică se află în centrul campaniei în vederea alegerilor legislative anticipate prevăzute la 23 februarie într-o Germanie afectată de o economie atonă și în care modelul său industrial, în care industria auto este un pilon, este pus sub semnul întrebării.
Perspectivele sunt extrem de sumbre pentru producătorii auto germani, afectați de costuri mari, o scădere a cererii și o concurență tot mai mare a Chinei.
În urmă cu un am, Guvernul lui Olaf Scholz a pus în mod prutal capăt primelor la cumpărarea vehiculelor electrice - cu scopul de a face economii la buget -, provocând o prăbușire a vânzărilor în țară și frîmântări în rândul majorității producătorilor europeni .
După ce producătorii auto au investit miliarde în sectorul electric, Guvernul este necesar să facă ”ceea ce credem noi că este necesar în privința susținerii” pentru a consolida trecerea la mașinile electrice, le-a spus muncitorilor fabricii Ford Scholz.
”Vrem ca toată Europa să facă un efort”, a subliniat el.
O primă europeană la cumpărare ar fi ”bineînțeles” cea mai bună soluție, consideră el.
Altă posibilitate ar fi un ajutor al Guvernului german, în urma aprobării autorităților europene, ”care să se concentreze asupra a ceea ce se produce aici”, a adăugat el.
CITEȘTE ȘI Investițiile nete realizate în economia națională au crescutUn astfel de model există în Franța, unde prime la cumpărarea de mașini electrice se plătesc după o serie de criterii de mediu, care țin cont totodată de producție și transport.
Mașinile electrice produse în China cu electricitate pe bază de carbon sunt excluse de la acest dispozitiv.
Un simbol al dificultăților industriei germane a automobilului, Volkswagen (VW), primul producător european de automobile, se gândește să închidă instalații în Germania pentru prima oară în istoria sa.
Ford, al cărui sediu european se află în Germania, a anunțat recent un plan de desființare a 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027.