Automobilul electric IM L6, prima mașină electrică de serie care folosește o baterie solid-state din prima generație, cu electrolit semi-solid, a parcurs testul de omologare al autorităților chineze și are în acest moment certificatul oficial care atestă autonomia reală, în regim CLTC.
Ministerul Industriei și Tehnologia Informației din China a publicat datele de omologare pentru modelul IM L6, produs de IM Motors, o companie în care SAIC este acționar principal, alături de Alibaba și Zhangjang.
Testul de autonomie a arătat că cifrele comunicate de producător se confirmă, valoarea obținută de autorități fiind de 1.002 kilometri.
Compania comunicase că bateria solid-state pe care o oferă pe versiunea superioară are o autonomie reală, în regim CLTC, de 1.000 km. IM L6 poate fi cumpărată și cu baterii clasice, Li-Ion, care au autonomii începând de la 700 km.
Noul model a fost lansat în primăvara acestui an, pe piața din China, după ce a fost prezentat și în Europa, la Salonul Auto din Geneva, dar livrările sale în versiunea cu baterie solid-state au început doar în această toamnă. Modelul s-a bucurat de un real succes imediat după lansare, fiind înregistrate peste 6.000 de comenzi ferme, în primele 48 de ore de la debut, dar numărul de rezervări făcute este cu mult mai mare.
IM L6 are un preț de intrare în gamă foarte mic, în raport cu ceea ce oferă mașina, mai ales că vorbim despre o caroserie de limuzină cu linii de coupe, cu o lungime de aproape 5 metri. Cea mai ieftină versiune costă 345.900 yuani, adică aproximativ 31.800 de euro, în timp ce versiunea cu bateria solid-state costă aproximativ 45.000 de euro.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Decizie a israelienilor de la Plaza Centers și AFI Europe pentru Casa Radio, unde României i se cer despăgubiri de 385 milioane euro. Guvernul a pregătit riposta pentru israelieniVersiunea cea mai accesibilă are o arhitectură pe 400 volți, o putere de 216 kW, viteză maximă 200 km/h și baterie de 75 kWh. Celelalte două versiuni au baterii de 900 volți, cu capacități de 100 și, respectiv, 123 kWh, cu versiunea de top având tracțiune integrală și o putere de peste 500 kW (190 kW motorul față și 350 kW motorul spate). Chargerul permite încărcarea în 12 minute cu suficientă energie pentru 400 km.
IM L6 are 4931 mm lungime, 1960 mm lățime, 1474 mm înălțime și are un ampatament de 2950 mm. Din punct de vedere al performanțelor, IM L6 are o accelerație de 2,74 secunde de la 0 la 100 km și o viteză maximă de 308 km/h. La interior, principalul ecran de control al instrumentarului de bord are 26,3 inchi, iar ecranul multimedia are 10,5 inchi.
CITEȘTE ȘI Presa germană despre șeful Dacia, "indispensabila vacă de muls": Așa conduce Denis Le Vot Dacia către succesModelul IM L6 a fost dezvoltat pentru a fi un vârf tehnologic, iar sistemele de asistență pe care le oferă confirmă acest lucru, platforma sa fiind una dintre cele mai avansate din industria auto, având un șasiu controlat digital, direcție inteligentă pe patru roți, care permite inclusiv deplasarea laterală la viteze foarte mici, senzori cu lidar cu rază lungă și tehnologie de conducere autonomă bazat pe un cip NVIDIA Drive Orin, care controlează trei radare, 12 senzori cu ultrasunete, 11 camere HD și două unități GPS.
IM L6 a făcut vâlvă inclusiv când a reușit să treacă testul elanului în regim de conducere autonomă, ceea ce înseamnă că a reușit să ocolească fără intervenția șoferului un obstacolo apărut în cale.
CITEȘTE ȘI Cum își menține Zara dominația în fast fashionIM Motors, compania care produce acest model, a fost fondată de SAIC, Alibaba și Zhangjiang, dar ar putea fi preluată integrala de gigantul SAIC, cel puțin la nivel internațional, existând speculații privind posibilitatea ca mașinile să fie vândute sub marca MG în Europa.
În același timp, bateria cu electrolit semi-solid, un electrolit gel, care reduce foarte mult riscurile de aprindere și totodată crește densitatea energetică, a fost produsă de compania Qingtao Energy, în care SAIC este acționar principal și în care a investit peste 400 de milioane de dolari.