Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat Alstom Ferroviaria S.p.A. câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului interregional de călători (trenuri electrice interregionale RE-IR).
Oferta financiară a societății Alstom Ferroviaria S.p.A. a fost de peste 1,309 miliarde de lei, fără TVA, contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.
Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operațional Infrastructură Mare - POIM și bugetul de stat, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul: 1.311.698.701,00 lei - 3.714.279.851,00 lei (fără TVA) - (contravaloarea a 20 rame electrice interregionale RE-IR și mentenanța lor asigurată pe 15 ani, cu posibilitatea dublării cantității și perioadei de mentenanță).
CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în onlineObiectivul general al contractului îl reprezintă achiziționarea de material rulant nou pentru pasageri (inclusiv conceptul de întreținere), care va fi distribuit operatorilor feroviari de călători din România, pe bază de act adițional la contractele de servicii publice, ce urmează a fi elaborate în conformitate cu Regulamentul UE 1370/2007, modificat prin Regulamentul UE 2338/2016 și prevederile legislației din România.
Contractul prevede, pe lângă livrarea celor 20 de rame electrice, și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum și instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software.
Achiziționarea noilor rame electrice interregionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, precizează ARF.
CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanțăAutoritatea de Reformă Feroviară - structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor - are ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientată pe câteva direcții majore, cum ar fi: restructurarea rețelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanță care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităților desfășurate în sectorul de transport feroviar, precum și achiziționarea de material rulant care se va preda, în condițiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.