România are una dintre cele mai vechi și mai mici flote de avioane comerciale din Uniunea Europeană, potrivit unui raport Eurostat publicat cu ocazia Zilei internaționale a avației civile, întocmit pe baza datelor din 2015.
Flota României de aeronave comerciale era formată, în 2015, din 46 de avioane, din care 39% aveau o vechime de cel puțin 20 de ani. Tarom operează jumătate din flota României. Datele nu includ avioanele cu piston, elicopterele și avioanele cu o greutate la decolare mai mică de 2.600 kilograme.
Avioanele mai noi de 5 ani formau 7% din flota totală a României, ponderi mai mici fiind observate doar în Suedia (6%), Lituania (4%) și Croația și Cipru, operatorii aerieni din ultimele două țări neavând în flotele proprii niciun avion mai nou de 5 ani. Cipru operează un singur avion comercial, cu o vechime de 20 de ani sau peste.
CITEȘTE ȘI Oliver Schmidt, fost șef în cadrul VW SUA, condamnat la 7 ani închisoare, pedeapsa maximă, pentru mușamalizarea scadalului DieselgateLa nivelul UE, 17% din flota de peste 6.500 de avioane comerciale era formată din avioane vechi de cel puțin 20 de ani. Peste o cincime (21%) din flotă cuprindea avioane mai noi de 5 ani, o treime era formată din avioane cu o vechime între 5 și 9 ani, 17% dintre avioane aveau o vechime între 10 și 14 ani, iar 15% între 15 și 19 ani.
Marea Britanie are cea mai mare flotă de avioane comerciale din UE, formată din peste 1.250 de avioane (19% din flota totală), urmată de Germania, cu peste 1.100 de avioane (17%), Franța (565 avioane sau 9% din total), Spania (485 avioane sau 7%) și Irlanda (460 avioane sau circa 7%).