România, a cincea mare creștere a transportului rutier de mărfuri din UE. Lipsa investițiilor în autostrăzi, drumuri naționale și căi ferate afectează însă semnificativ afacerile

România, a cincea mare creștere a transportului rutier de mărfuri din UE. Lipsa investițiilor în autostrăzi, drumuri naționale și căi ferate afectează însă semnificativ afacerile
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 26 nov 2018

România a înregistrat a cincea mare creștere din Uniunea Europeană a volumului de mărfuri transportate pe șosele, potrivit Eurostat.

Transportul rutier de mărfuri a crescut cu 13,6% în 2017 comparativ cu anul anterior, până la 54,7 miliarde de tone-kilometru, România fiind depășită la acest capitol de Lituania, Cipru, Grecia și Polonia, state care au consemnat creșteri anuale de peste 15%.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivelul UE, volumul mărfurilor transportate pe cale rutieră a urcat cu 4,5%, până la 1.913 miliarde de tone-kilometru, potrivit biroului european de statistică. Tona-kilometru este o unitate de măsură pentru exprimarea volumului transporturilor, egală cu deplasarea unei greutăți de o tonă pe o distanță de un kilometru.

Sindicat CFR: Noua rectificare bugetară compromite lucrările de reparații și pune sub semnul întrebării plata salariilor CITEȘTE ȘI Sindicat CFR: Noua rectificare bugetară compromite lucrările de reparații și pune sub semnul întrebării plata salariilor

Cele mai mari scăderi ale volumelor transportate au fost consemnate în Belgia (-13,4%), Cehia (-12%) și Estonia (-7,8%).

În ceea ce privește proporția totală de tone-kilometru a transportului rutier de mărfuri atribuită statelor UE în 2017, Polonia a avut cea mai mare cotă (18%), urmată de Germania (16%), Spania (12%), Franța (9%), Marea Britanie (8%) și Italia (6%). Niciun alt stat membru nu a avut o cotă de peste 4%.

România ocupă locul 8 în UE în funcție de acest criteriu, cu o cotă de 3% din totalul de mărfuri transportate.

Potrivit unui studiu recent al KeysFin, piața românească a trasportului de mărfuri (rutier și feroviar) a crescut cu 8% anul trecut, până la aproape 54 miliarde de lei, un avans similar fiind estimat și pentru anul în curs.

Lipsa investițiilor în autostrăzi, drumuri naționale și căi ferate afectează însă în mod semnificativ afacerile transportatorilor, dincolo de provocările legate de trafic, fiscalitate și costul carburanților, arată analiștii KeysFin.

Conform indicelui de satisfacție față de calitatea infrastructurii de transport calculat de Formul Economic Mondial, România ocupă ultimul loc în UE în funcție de caliatea infrastructurilor feroviare și rutiere.

România, a cincea mare creștere a transportului rutier de mărfuri din UE. Lipsa investițiilor în autostrăzi, drumuri naționale și căi ferate afectează însă semnificativ afacerile

Sursa: Comisia Europeană, pe baza datelor Forumului Economic Mondial. Scara de la 1 (extrem de subdezvoltată) la 7 (extinsă și eficientă conform standardelor internaționale). Țările au fost clasificate la nivelul lor global de performanță în ceea ce privește infrastructura de transport.

viewscnt
Afla mai multe despre
transport rutier marfa
marfuri
volume
eurostat