Grupul Renault, care deține și marca Dacia, lansează un plan de transformare a structurii sale industriale, care țintește reducerea costurilor de producție atât pentru mașinile cu motoare termice, cât și pentru cele electrice.
Mașinile produse de fabricile Renault Group vor costa mai puțin, cel puțin așa își propune compania, care anunță lansarea unui plan de transformare profundă a sistemului său industrial. Conform planului, costurile industriale pe vehicul ar urma să scadă până în 2027 cu 30% pentru vehiculele termice și cu 50% pentru vehiculele electrice. Se urmărește de asemenea reducerea timpului de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani, ceea ce ar putea reprezenta un avantaj concurențial foarte mare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Re-Industry este un plan de transformare la 360°. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătățim și să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare a industriei își propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid așteptărilor clienților noștri”, a declarat Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group.
Cei de la Renault spun că în ultimii doi ani au reușit să obțină progrese „remarcabile” la nivelul fiabilității vehiculelor produse și, în plus, a ajuns în top 3 al producătorilor auto la nivel mondial din punct de vedere al performanței energetice. Progresele industriale vor permite producția viitorului model Renault 5 în numai nouă ore, față de un timp mediu actual, al industriei auto, de peste 12 ore.
Compania se bazează acum pe sistemul numit Metaverse industrial, care cuprinde 12.000 de dispozitive conectate din toate siturile industriale, care asigură o viteză mai mare de producție. Renault spune că a economisit în acest an, în acest fel, 270 de milioane de euro. Printre altele, sistemul poate asigura o reducere cu 60% a timpilor de livrare a vehiculelor și să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producției de vehicule.
Sistemul va permite Renault să pornească producția a opt noi vehicule în următorii ani, începând cu noul Kardian, în Brazilia, unde va fi produs și un viitor SUV, și continuând în Turcia, unde Renault urmează să producă patru noi modele în următorii trei ani.