Producătorii auto occidentali, printre care și Renault, sunt îngrijorați de „invazia” de automobile electrice ieftine chineze în Europa, astfel că producătorul francez Renault a anunțat că vrea să își reducă costurile de producție pentru vehiculele sale electrice cu 40%, transmite Reuters.
Directorul financiar Thierry Pieton a spus că pentru Renault cea mai bună modalitate pentru a contracara competiția pe partea de prețuri este să își reducă propriile costuri de dezvoltare și producție, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chiar dacă ținta de reducere a costurilor cu 40% este stabilită pentru perioada de după 2027, directorul general Luca de Meo a spus că grupul Renault va încerca să obțină costuri de producție mai mici încă din a doua jumătate a acestui an, grație reducerii costurilor cu materiile prime.
„Este clar că suntem într-o competiție, iar timpul este foarte important, dar acesta este domeniul în care activăm”, a spus Luca de Meo.
Producătorii chinezi de mașini electrice câștigă tot mai mult teren pe piața europeană
Producătorii chinezi, precum BYD și SAIC, au investit puternic în tranziția la mobilitatea curată, profitând de costurile mai mici cu mâna de lucru și furnizorii locali de baterii pentru a o lua înaintea multor rivali.
În 2022, constructorii chinezi au controlat 9% din piața europeană a automobilelor electrice, aproape dublu față de cota din 2021, potrivit firmei de consultanță Inovev, care avertizează că avansul producătorilor chinezi este unul accelerat.
CITEȘTE ȘI FOTO Skoda pregătește schimbări de design la modelele Scala și KamiqCarlos Tavares, director general la producătorul auto franco-italian Stellantis, a avertizat și el miercuri că competiția cu producătorii chinezi va fi una „extrem de brutală”.
„Competitivitatea lor pe partea de costuri este de 25% în raport cu noi. Trebuie să luptăm”, a spus Tavares, care a descris avansul producătorilor chinezi drept o „invazie”.
Potrivit lui Tavares, constructorii auto occidentali trebuie să utilizeze „aceleași arme” ca și rivalii lor chinezi, procurându-și componente din țările cu costuri reduse și încheind parteneriate cu furnizorii de baterii care oferă cea mai bună combinație de energie, costuri și greutate.
„Asta înseamnă că trebuie să venim cu propuneri de achiziții care să ne permită să vindem automobile precum Citroën C3 la 25.000 de euro în mod profitabil”, a spus Carlos Tavares.
De asemenea, constructorii auto occidentali, care odată dominau piața chineză, se străduiesc în prezent să recâștige teren în China, cea mai mare piață auto, precum și cel mai mare exportator de mașini din lume, după ce au pierdut teren în fața producătorilor locali.
CITEȘTE ȘI Dacia s-a confruntat cu prima lună de scădere în Europa, după un an de creștereMercedes-Benz a anunțat joi că își va menține strategia și nu se va implica într-un război al prețurilor doar pentru a „cumpăra” cotă de piață în China.
Rugat să comenteze decizia rivalului Volkswagen de a construi noi modele împreună cu partenerii chinezi, directorul general de la Mercedes, Ola Kaellenius a spus că producătorul de automobile premium lucrează cu parteneri din China pentru a adapta oferta sa tehnologică la gusturile locale.
„Nu vom încredința sarcina de a crea automobile Mercedes unui alt producător, această sarcină vă rămâne la noi”, a spus Kaellenius.