Renault a încheiat un parteneriat cu o companie chineză pentru a dezvolta noul Twingo, care urmează să coste mai puțin de 20.000 de euro. Informația a fost confirmată de reprezentanții companiei franceze la Paris, dar nimeni nu a nominalizat partenerul chinez.
Renault si-a pus bazele unei echipe de cercetare și dezvoltare în China, în parteneriat cu o companie chineză, potrivit celor mai noi informații care au venit în ultimele luni dinspre compania franceză.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ultimele declarații au fost făcute de Ivan Segal, noul COO al mărcii Renault într-o discuție cu jurnaliștii români la Paris, confirmând faptul că noul proiect Twingo primește sprijin din China.
„Credem că modelele chinezești sunt în acest stadiu în topul tehnologiei. Noi am pierdut timp iar chinezii au primit subvenții pentru a dezvolta și a ajunge la acest nivel de tehnologie. Noi vrem să învățăm de la ei, de aceea am decis, pentru Twingo - l-ați văzut aici la Paris și îl vom lansa în 2026 – să cooperăm cu un centru de inginerie chinez.
Ne va ajuta să reducem cu un an, pentru a dezvolta mașina în doar doi ani. Pentru a realiza vehiculul definit de software și modul în care chinezii îl construiesc plătim companii chinezești care ne învață ceea ce ei au făcut deja cu mulți ani în urmă. Noi credem că putem recupera aici”, a spus Ivan Segal.
Deja este o certitudine faptul că proiectul noului Twingo a reușit performanța de a scurta la numai doi ani durata de finalizare, după ce Renault 4 a mai făcut un pas, scurtând cu un an durata de producție, față de Renault 5.
„În ultimul an, Ampere și-a accelerat ritmul de dezvoltare și de fabricație: Twingo va fi dezvoltat în mai puțin de doi ani, la un preț de vânzare mai mic de 20.000 de euro”, explică Renault într-un document publicat la un an de la înființarea diviziei Ampere.
CITEȘTE ȘI VIDEO Turcii angajează aproape 1.000 de oameni la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite. Forța de muncă ar putea fi însă „importată” din TurciaFaptul că Renault a decis să ducă o echipă completă în China nu arată altceva decât că vrea să învețe de la chinezi toate tehnologiile de dezvoltare și de producție pe care aceștia le stăpânesc astăzi, astfel încât mașina să poată oferi atât costuri reduse de fabricație, dar și performanțe similare cu cele mai noi modele oferite de constructorii chinezi.
Renault are exemplul lui Spring, care are la bază modelul termic Kwid, dar care a primit o platformă electrică dezvoltată în China, la costuri care în Europa nici nu pot fi imaginate. „Spring este produs în China într-un ecosistem care nu poate fi mutat în Europa”, spunea Xavier Martinet, vicepreședinte al mărcii Dacia, explicând de ce nu se poate muta producția lui Spring.
Noul model electric de la Renault, Twingo, nu va fi fabricat, însă, în China și nici nu va fi vândut pe această piață, ci va fi produs în Europa, fiind anunțată deja uzina din Slovenia, în care a fost fabricată și generația actuală Twingo.
Practic, ceea ce încearcă Renault să facă este să dezvolte mașina cu tehnologie chinezească, să găsească acolo furnizorii cei mai importanți, dar să producă viitorul model în Europa, pentru a beneficia de subvenții și pentru a scăpa de taxele vamale.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VW a anunțat oferta pentru cei 120.000 angajați din Germania: Reducerea salariului. Sindicatul ceruse majorare de salarii și restaurarea contractelor colective anterioare. „Nu se poate!”„În 2026, Ampere va oferi primul SDV (Software Defined Vehicle) din Europa, datorită abordării orizontale pe care compania o adoptă în special în domeniul software-ului, permițându-i să-și reducă costurile, păstrând în același timp proprietatea intelectuală în domeniile strategice”, spune clar Renault, fiind evident că este vorba despre Twingo, mașina ce se dezvoltă cu ajutor din China.
Succesul acestui model a fost confirmat și printr-un acord cu Nissan, care vrea să producă versiunea proprie.
„După un prim proiect de succes privind dezvoltarea viitorului său model electric compact, Nissan a încredințat Ampere dezvoltarea următorului său model electric din segmentul A, bazându-se pe transformările de procese implementate recent”, spune Renault, care confirmă astfel că japonezii vor avea și ei propria versiune a lui Twingo, după viitorul Micra electric, ce va folosi Renault 5 ca sursă.
În ce privește numele partenerului sau partenerilor din China cu care Renault a semnat acest parteneriat, acestea nu au fost făcute publice, dar există o probabilitate foarte mare să fie vorba ori de Geely, ori de Dongfeng, două companii cu care fracezii au relații de colaborare în prezent. Cu Geely, este vorba despre parteneriatul din Horse, dar și de asocierea din uzina din Coreea de Sud. Cu Dongfeng este încă în vigoare contractul de producție pentru Spring, astfel că oricare dintre cele două ar putea fi partenerul de cercetare și dezvoltare.