Modelul Renault Megane, o mașină compactă care s-a vândut în patru generații până acum, își încheie viața sub forma care a consacrat-o, ca vehicul cu motoare cu combustie.
Renault va părăsi segmentul compact al mașinilor cu ardere internă luna viitoare, când încetează producția în uzina din Spania. Acest tip de caroserie nu va mai avea un urmaș în gama francezilor, însă modelul Megane E-Tech, care este de asemenea, o mașină compactă, dar cu trăsături de crossover, va duce mai departe numele devenit celebru.
Grupul Renault a decis să nu părăsească însă definitiv segmentul, astfel că locul lui Megane va fi luat de cele două modele pe care Dacia le va lansa peste doi ani, cunoscute sub numele de cod C-Neo, conform datelor analizate de Profit.ro.
Primul model Megane a fost lansat în 1995, acesta înlocuind la acel moment modelul Renault 19. A devenit rapid un best seller și a fost derivat în diverse versiuni de caroserii, începând cu sedan și terminând cu monovolumul Scenic.
Vânzările modelului compact al Renault au înregistrat un volum foarte mare pentru prima generație, cu peste 5 milioane de unități, însă popularitatea acestuia a scăzut abrupt de la a doua generație în sus, ajungând la mai puțin de un milion de exemplare pentru modelul aflat astăzi în vânzare, ca urmare a scăderii masive a interesului clienților pentru astfel de caroserii.
Cea mai controversată generație a fost cea cu numărul doi, având un design ieșit din comun, care a generat cunoscutele dispute și discuții pe marginea aspectului nonconformist.
Continuarea poveștii Megane cu modelul electric E-Tech a fost decizia lui Luca de Meo, noul CEO al Renault Group, care a schimbat soarta acestui model ce ar fi trebuit să fie un crossover tipic și să poarte alt nume. Luca de Meo a crezut în popularitatea numelui Megane, pentru a atrage publicul către primul model electric de nouă generație, însă până în acest moment decizia nu pare să fi fost una fericită.