Grupul Renault a încheiat trimestrul al treilea cu o cifră de afaceri ușor majorată față de cea de anul trecut, dar cu o ușoară scădere pe sectorul Auto. Dacă ratele de schimb valutar ar fi fost constante, datele ar fi fost ceva mai bune. Pe primele nouă luni, vânzările și veniturile au fost similare cu cele din 2023.
Renault a confirmat perspectivele financiare pentru anul 2024, odată cu anunțarea rezultatelor financiare pentru trimestrul al treilea și pentru primele nouă luni. În intervalul iulie – septembrie veniturile au fost de 10,7 miliarde, în creștere cu 1,8% față de 2023, dar la rate constante ar fi reprezentat o creștere de 5%. Pe sectorul Automobile, veniturile au fost de 9,3 miliarde euro, cu 0,5% mai mici decât în urmă cu un an și cu 2,6% mai mari, dacă ratele de schimb ar fi fost constante.
După cele nouă luni de la începutul anului, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 37,7 miliarde de euro, în creștere cu +0,8 % față de aceeași perioadă din 2023. Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 33,7 miliarde de euro, în scădere cu 1,5% față de aceeași perioadă din 2023.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Cecilia Tudor, director Renault România: "Am crescut vânzările pe hibride. Mai avem în ofertă și motoare diesel, dar nu prea mai există cerere”. Când va fi lansat Renault 4 pe piața localăÎn primele 9 luni din 2024, vânzările Renault Group s-au situat la un nivel comparabil cu cel al perioadei similare din 2023, totalizând 1.637.225 de vehicule vândute (-0,4%). În Europa , Renault Group a vândut 1.175.762 vehicule (+3,1%), peste creșterea pieței (+1,8%). Toate mărcile Grupului contribuie la creștere (Renault + 3,5%, Dacia + 2,2% și Alpine + 17,5%).
Marca Renault a vândut în acest an 1,12 milioane vehicule în întreaga lume, din care, în Europa, vânzările au cumulat 740.314 vehicule vândute, în creștere cu 3,5%, și cu o cotă de piață de 6,6%.
Pe piețele internaționale, marca a înregistrat o creștere a vânzărilor de +6,0% în Brazilia datorită lansării modelului Renault Kardian și cu +3,9% în Turcia, odată cu lansarea noului Renault Duster.
Dacia a vândut 500.957 de vehicule la nivel mondial în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 1,5% față de aceeași perioadă a anului 2023. În Europa, vânzările Dacia au însumat 432.332 de vehicule (+ 2,2%). În trimestrul al treilea din 2024, vânzările Dacia au scăzut cu -3,8%, până la 142.431 de vehicule, datorită tranziției între generații ale modelelor Spring și Duster.
Marca Alpine a vândut 3.333 de vehicule A110 în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 16,5% față de anul precedent.
Nu mai puțin de patru modele ale Renault Group figurează în top 10 al vânzărilor către clienții privați din Europa: Sandero, Duster, Clio și Captur. În Europa, peste 50% din vânzările mărcii Renault sunt realizate către clienții privați, în timp ce Dacia realizează un mix de 85% din vânzările sale către clienții persoane fizice.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Vânzările Dacia au depășit pragul de 500.000 la nivel global, dar apare un declin. Țintă în pericol, trei dintre modele au livrări mai miciPonderea vehiculelor electrificate (electric plus hibrid) reprezintă 30,2% din vânzările de autoturisme ale Renault Group în Europa (+3,4 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2023). Renault a înregistrat o creștere foarte puternică a vânzărilor de vehicule hibride, în creștere cu +52,4% față de aceeași perioadă din 2023.
România a fost a zecea țară ca volum vândut, pentru Grupul Renault, cu un volum de 45.822 unități, având cea mai mare cotă de piață (35%) dintre toate piețele pe care este prezent grupul, cu excepția Marocului (39%). Cele mai mari piețe ale Renault Group sunt Franța, Italia și Turcia.
„Cifra de afaceri din trimestrul al treilea începe să beneficieze de ofensiva noastră fără precedent în materie de produse, cu 10 lansări de vehicule noi în acest an, reprezentând 18% din facturările trimestriale. Această tendință va continua și în perioada următoare, odată cu introducerea treptată a noilor modele pe piețele respective și se va accelera și mai mult datorită celor 7 noi lansări planificate pentru 2025”, a declarat Thierry Piéton, director financiar Renault Group, în conferința de presă în care a prezentat rezultatele.
Renault Group a reușit să-și reducă stocurile de automobile, dar într-o măsură destul de mică dacă ne raportăm la valoarea de anul trecut. La 30 septembrie 2024, stocurile totale (inclusiv ale rețelei de dealeri) totalizau 528.000 de vehicule (în scădere cu 14 000 de unități de la an la an). Stocul de vehicule al rețelei proprii Renault Group era de 231.000 de unități, iar stocul de vehicule al rețelei de dealeri se ridica la 297.000 de vehicule.
Pentru finalul anului, Renault își menține ținta atât pentru o marjă operațională de peste 7,5 %, cât și pentru un flux de numerar liber de peste 2,5 miliarde de euro.