Toyota a reușit să-și conserve poziția în Europa, unde de trei ani este a doua cea mai vândută marcă din regiune, după liderul VW, cu un rezultat istoric, de peste un milion de vehicule.
Marca Toyota a vândut în 2023 în Europa 1,17 milioane de autovehicule, din care peste un milion au fost autoturisme, fiind a doua oară când depășește acest prag. Creșterea vânzărilor mărcii japoneze a fost de 9 procente față de 2022, anul crizei de componente, cota de piață a companiei japoneze urcând astfel în 2023 la 6,7%, odată cu atingerea unui rezultat istoric.
Vânzările de vehicule electrificate (preponderent hibride și PHEV) au crescut cu 14% și au acoperit aproximativ 70% din totalul livrărilor Toyota din Europa, cu un volum de 755.005 unități. Cu acest rezultat, Toyota își conservă poziția de pe piață, unde este al doilea cel mai vândut brand, după Volkswagen.
„Suntem foarte mulțumiți de o altă performanță puternică a vânzărilor, care marchează un record în regiunea noastră de vânzări. Am introdus câteva noi vehicule electrificate cu emisii scăzute și cu zero emisii ca parte a strategiei noastre cu mai multe căi pentru a oferi clienților soluția care le satisface cel mai bine nevoile, printre care noile Toyota C-HR și Lexus LBX, care vor susține creșterea vânzărilor în 2024", a declarat Yoshihiro Nakata, CEO Toyota Motor Europe.
Cele mai vândute mașini ale mărcii au fost Yaris Cross (195.569 unități), Gama Corolla (181.094), Yaris (166.925), C-HR (117.552), Aygo X (90.582) și RAV4 (87.582), care împreună au reprezentat 76% din vânzările totale ale Toyota în Europa. Vânzările bZ4X, primul model electric de la Toyota au însumat numai 19.606 vehicule, un volum care situează marca la coada clasamentului pe acest segment.
Pe segmentele de vehicule comerciale, marca japoneză a atins de asemenea un record, cu 140.062 de unități, în creștere cu +18% față de anul anterior.
Lexus are în continuare un decalaj foarte mare față de mărcile premium europene, dar a cunoscut o creștere rapidă în 2023, vânzând un total de 73.637 de vehicule, cu 46% în plus față de 2022.