Ministerul Transporturilor și reprezentanții platformelor de ridesharing au finalizat discuțiile cu privire la ordonanța de urgență care va reglementa aceste servicii, iar actul normativ va fi adoptat de Guvern săptămâna viitoare.
Anunțul a fost făcut joi de premierul Dăncilă, care a precizat că ordonanța va fi făcută publică.
Conform Clever Taxi, printre prevederile agreate astăzi cu privire la transportul alternativ și cuprinse în proiectul de ordonanță de urgență se află următoarele:
● Toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar;
● Toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate;
● Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.
Companiile Uber, Bolt si Clever, afectate de noile reguli de taximetrie care le periclitează funcționarea pe piața locală, au lansat, prin intermediul asociației care le reprezintă, petiția #continuam, dedicată celor care doresc ca serviciile lor de transport urban să continue să funcționeze în România.
Petitia poate fi semnata la adresa https://www.continuam.ro/ unde sunt disponibile toate informatiile despre situatia din acest moment de pe piata de ride sharing si e-hailing.
Noile reguli pentru transportul în regim de taxi, avizate de Guvern în luna martie, sunt valabile de sptămâna trecută, fiind introduse cu argumentul că la acest moment nu pot fi sancționate persoanele fizice sau juridice care nu respectă anumite norme, ceea ce a determinat perpetuarea efectuării transportului public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deține pentru acesta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă, conducând la calitatea necorespunzătoare a serviciului de taximetrie și creșterea evaziunii fiscale.
Tototdată, cu acordul Guvernului, Senatul a aprobat recent legea pentru serviciile de ridesharing, care impune platformelor ca Uber și Taxify să se înregistreze fiscal în România și să raporteze cursele, obligând și la plata unei taxe anuale. Aceleași prevederi sunt valabile și pentru șoferii care obțin curse prin intermediul aplicației Clever Taxi.